NeoNet erbjuder nu elektronisk handel också på Amsterdambörsen

NeoNet erbjuder nu elektronisk handel också på Amsterdambörsen NeoNet kan nu erbjuda direkt elektronisk handel även på Amsterdambörsen. Det är ett resultat av NeoNets elektroniska koppling till Euronextplattformen som färdigställdes tidigare i år. Redan från start erbjöds handel på Parisbörsen och när nu Amsterdambörsens integration mot Euronext (Paris-, Amsterdam- och Brysselbörsen) plattformen är klar, kan handel inledas även på denna börs. Handel på Brysselbörsen, som är den tredje och minsta börsen i Euronext- sammanslagningen, kommer att erbjudas via NeoNet när Brysselbörsen integrerats med Euronexts clearingplattform. Den senaste indikationen som lämnats av Euronexts clearinghus Clearnet är att integrationen planeras vara genomförd under första halvåret 2002. NeoNets pan-europeiska handelsnätverk ger institutionella investerare och mäklarhus tillgång till direkt elektronisk handel på, förutom börserna i Paris och Amsterdam, börserna i London, Frankfurt, Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. För mer information kontakta: Torvald Bohlin VD och koncernchef NeoNet Tel. 08-454 15 39 torvald.bohlin@neonet.se Magnus Karlsson Communications Tel. 08-454 15 46 magnus.karlsson@neonet.se NeoNet är en ledande leverantör av elektronisk aktiehandel i realtid och riktar sig till institutionella investerare och mäklarhus (broker- dealers). Genom sitt handelsnätverk förser NeoNet sina kunder med effektiv, säker och anonym tillgång till för närvarande 80 % av marknadsvärdet på de europeiska aktiemarknaderna. För närvarande har NeoNet kunder i elva länder inklusive USA. NeoNet fokuserar på att kunna erbjuda sina kunder elektronisk handel på världens ledande aktiemarknader. NeoNet har 70 medarbetare med kontor i Stockholm och New York och är noterat på Stockholmsbörsen. NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00580/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00580/bit0001.pdf