NeoNet och SunGard i samarbete - utökar möjligheterna för global aktiehandel

NeoNet och SunGard i samarbete - utökar möjligheterna för global aktiehandel NeoNet, en ledande mäklare för effektiv global aktiehandel, och SunGard erbjuder nu kunder som är anslutna till det globala finansnätverket SunGard Transaction Network (STN) handel via NeoNet. SunGard är en av världens största mjukvaruleverantörer för den finansiella marknaden och är noterat på New York Stock Exchange. STN är ett elektroniskt globalt nätverk som kopplar samman aktörer i den globala finansiella sektorn för att automatisera finansiella transaktioner. På nätverket finns mer än 800 institutioner i USA, Europa och Asien och 27 olika finansrelaterade mjukvarutillämpningar. Exempel på applikationer som är kopplade till STN är Decalog, Front Arena och Advents Moxy®. Genom att NeoNet's system kopplats till SunGard Transaction Network kan kunder som är anslutna till nätverket handla aktier med NeoNet via direktmarknadsaccess (DMA). Kunderna kan även via lösningen välja att sända order elektroniskt till NeoNets internationella mäklarbord. NeoNet erbjuder handel på NASDAQ, New York Stock Exchange, Amex, London, Frankfurt, Paris, Amsterdam, Bryssel, Milano, Stockholm, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. - Vi är glada att kunna erbjuda kunder som använder SunGard Transaction Network en effektiv tjänst för global aktiehandel. Detta kommer att ytterligare förstärka våra distributionskanaler och gör det ännu enklare för kunder att börja handla via NeoNet, säger Staffan Persson, vd för NeoNet. - Elektronisk tillgång till världens börser blir allt viktigare för våra kunder eftersom trenden mot en global aktiehandel är tydlig. Vi välkomnar NeoNet som mäklare på SunGard Transaction Network som en del i våra tillväxtmål i Europa och USA. Våra kunder kommer att erbjudas valmöjligheten att antingen sända order till NeoNets internationella mäklarbord eller handla direkt på de börser där NeoNet erbjuder handel. STN är fokuserat på att erbjuda våra kunder en utökad åtkomst till marknadsplatser och vi uppnår detta tillsammans med NeoNet, säger Paul Schneider vd för SunGard Financial Networks. Om SunGard SunGard är en globalt ledande aktör inom integrerade IT-lösningar för den finansiella marknaden. SunGard är också en pionjär och ledande leverantör av tjänstelösningar för att tillhandahålla information. SunGard har mer än 20,000 kunder i över 50 länder inklusive 47 av världens största bolag inom finansiella sektorn. SunGard är noterat på New York Stock Exchange (ticker SDS) och är ett av bolagen inom indexet S&P 500 samt har årliga intäkter på över 2 miljarder USD. Besök SunGard på www.sungard.com. För mer information kontakta: Magnus Karlsson Karen Genicola Communications, NeoNet SunGard Tel. 08-454 15 46 +1 212 809 3078 magnus.karlsson@neonet.biz karen.genicola@sungard.com NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier på världens ledande börser. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i 16 länder inklusive USA. NeoNet har kontor i Stockholm, New York, London och Frankfurt samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.biz ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00070/wkr0002.pdf