NeoNet öppnar kontor i London

NeoNet öppnar kontor i London NeoNet öppnar ett representations- och säljkontor i London. Sedan tidigare har NeoNet kontor i Stockholm och New York. - Vårt kontor i London ger oss en förstärkt närvaro och närhet till våra kunder eftersom Storbritannien är NeoNets tredje största marknad. London är Europas finansiella centrum och att vara representerade på plats är viktigt inte bara för våra befintliga kunder utan även för att bättre kunna utnyttja den stora potential som den brittiska marknaden har, säger Torvald Bohlin VD för NeoNet. NeoNet har under de senaste åren ökat tillgängligheten till internationell aktiehandel kontinuerligt genom att ansluta nya börser till handelsnätverket. NeoNet har ett integrerat och enhetligt erbjudande för europeisk och amerikansk aktiehandel där kunderna i dagsläget kan handla en tredjedel av världens samlade marknadsvärde. Det innebär att kunderna inte behöver hantera flera system och mäklare för att handla på de viktigaste börserna. NeoNet erbjuder elektronisk handel på NASDAQ-, London-, Frankfurt-, Paris-, Amsterdam-, Bryssel-, Milano-, Stockholm-, Helsingfors-, Köpenhamn- och Oslobörsen. Planerna är att även erbjuda elektronisk handel på Virt-x och New York Stock Exchange under 2003. För mer information kontakta: Torvald Bohlin Magnus Karlsson VD och koncernchef NeoNet Communications, NeoNet Tel. 08-454 15 39 08-454 15 46 torvald.bohlin@neonet.se magnus.karlsson@neonet.se NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus ett nätverk för elektronisk aktiehandel på världens ledande börser. Genom NeoNets system får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid, på de anslutna börserna. Kunderna har via NeoNet handelsåtkomst till en tredjedel av marknadsvärdet på världens samlade börser. NeoNets kunder finns i elva länder inklusive USA. NeoNet har 78 medarbetare med kontor i Stockholm och New York och är noterat på Stockholmsbörsen (kortnamn NEO). NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84 www.neonet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020813BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020813BIT01030/wkr0002.pdf