NeoNets delårsrapport 1 januari - 30 juni 2004

NeoNets delårsrapport 1 januari - 30 juni 2004 Stockholm, 19 augusti 2004 Kvartalet i sammandrag · Nettoomsättningen ökar med 34% till 45,7 Mkr (34,0 Mkr). · Resultatet efter skatt uppgår till -12,6 Mkr (-13,6 Mkr). · Resultatet per aktie uppgår till -0,25 kr (-0,31 kr). · Rörelseresultat före avskrivningar och finansnetto ökar med 6,6 Mkr till 0,1 Mkr (-6,5 Mkr). · NeoNets företrädesemission av förlagslån förenade med avskiljbara teckningsoptioner tillförde 50,6 miljoner kronor före avdrag för emissions- och garantikostnader om 2,4 Mkr. · Handel på Madridbörsen erbjuds fr o m juni. · I juni lanserades ny handelsplattform med utökad prestanda, flexibilitet och kapacitet. Halvåret i sammandrag · Nettoomsättningen uppgår till 109,6 Mkr (70,6 Mkr). · Resultatet efter skatt uppgår till -9,9 Mkr (-26,8 Mkr). · Resultatet per aktie uppgår till -0,20 kr (-0,61). · Från och med första kvartalet erbjuds handel även på Lissabonbörsen och schweiziska Virt-x. · Simon Nathanson tillträdde som ordinarie verkställande direktör den 15 mars. Händelser efter periodens utgång · Samarbetsavtal har tecknats med SimCorp A/S för att möjliggöra att kunder som använder SimCorps programvara kan handla via NeoNet. Ytterligare information lämnas av: Simon Nathanson, verkställande direktör Tel. 08-454 15 51 simon.nathanson@neonet.biz ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040818BIT00220/wkr0001.pdf Hela rapporten