Orc Softwares och NeoNets gemensamma lösning för aktiehandel i drift

Orc Softwares och NeoNets gemensamma lösning för aktiehandel i drift NeoNet och Orc Software tecknade tidigare i år ett samarbetsavtal. Samarbetet ger Orc Softwares kunder möjlighet att via Orc Softwares produkter handla aktier på de marknader som NeoNet erbjuder i sitt handelsnätverk. Systemintegrationen har nu slutförts och Orc Softwares kunder har börjat handla genom NeoNet. Samarbetet mellan NeoNet och Orc Software kompletterar Orc Softwares och NeoNets nuvarande erbjudande och ger kunderna möjlighet att via NeoNet handla direkt på viktiga börser utan att själva vara medlemmar. Orc Software Orc Software utvecklar och marknadsför standardiserade och nyckelfärdiga mjukvarusystem för prissättning, handel och riskhantering i realtid på internationella finans-, råvaru- och energimarknader. Bolaget är en ledande internationell aktör med kunder i 18 länder och 35 kopplingar till börser runt om i världen. Orc Software är noterat på O-listan på Stockholmsbörsen. Orc Softwares samarbete med NeoNet hanteras av Orc Softwares nya dotterbolag Orc ExNet som fokuserar på transaktions relaterade tjänster. NeoNet NeoNet är en ledande leverantör av elektronisk aktiehandel i realtid och riktar sig till institutionella investerare och mäklarhus (broker- dealers). Genom sitt handelsnätverk förser NeoNet sina kunder med effektiv, säker och anonym tillgång till för närvarande cirka 80 % av marknadsvärdet på de europeiska aktiemarknaderna. För närvarande har NeoNet kunder i 11 länder inklusive USA. NeoNet fokuserar på att kunna erbjuda sina kunder elektronisk handel på världens ledande aktiemarknader. NeoNet har drygt 65 medarbetare med kontor i Stockholm och New York och är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information kontakta: NeoNet: Orc Software: Magnus Karlsson Susanne Nilsson Communications, NeoNet Investor Relations, Orc Software 08-454 15 46 08-545 124 57 magnus.karlsson@neonet.se Kundkontakt NeoNet Kundkontakt Orc Software 08-454 15 00 08-545 281 20 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00300/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00300/bit0001.pdf