Matt Nitzberg rekryterad som Chief Client Officer till Nepa i USA

Industriveteranen Matt Nitzberg börjar på Nepa i USA och stärker teamet som skall driva Nepas innovativa erbjudande med fokus på amerikanska CPG- och Retailbolag.

Nepa, en ledande aktör inom customer experience och marketing optimisation, har rekryterat Matt Nitzberg för att arbeta med företagets växande amerikanska kundbas inom CPG (snabbrörliga konsumtionsvaror) och Retail (detaljhandel).

“Retailers och CPG-bolag behöver nya sätt att förstå sina kunder, prioritera sina investeringar och snabba på beslutsprocesserna,” säger Ken Peterson, VD för Nepa US. “Matt förstår våra kunders utmaningar på djupet, hela vägen från strategi till genomförande, och han vet vad som krävs för att lyckas. Vi är mycket glada över att ha honom i vårt team.”

Simon Hay, styrelseledamot i Nepa och tidigare CEO på dunnhumby, tillägger;

“Nepas unika kombination av data science och konsumentinsikt hjälper våra kunder att effektivisera sin kommunikation och skapa överlägsna kundupplevelser. Matt spelade en avgörande roll i att växa dunnhumby på den amerikanska marknaden genom att skapa förändring och kundvärde för våra Retail och CPG-kunder. Jag kan inte tänka mig någon som passar bättre att ha med på en liknande resa med Nepa.”

“Nepas framgångar hos flera av världens största retailaktörer och varumärkesägare är ett bevis på ett fantastiskt team, med stark kultur och hög kapacitet.” säger Nitzberg. “Jag är mycket glad över att få bli en i teamet och ser fram emot att hjälpa framförallt våra amerikanska kunder att med Nepas hjälp lyckas ännu bättre.”

Under sin karriär har Matt hjälpt ett stort antal aktörer att driva tillväxt i olika kategorier, sektorer och länder. Han har agerat rådgivare till kunder över hela världen i uppdrag som har sträckt sig över områden som marknadsföring, media, försäljning, digitalisering, big data och path-to-purchase.

Matt var en av de första i dunnhumbys amerikanska ledning och ledde det amerikanska CPG-erbjudandet innan han fortsatte till andra lokala och globala ledarskapsroller under totalt 11 år i företaget. Innan han kom till dunnhumby arbetade Matt 7 år på IRI där han hade en rad olika seniora roller och han började sin karriär på Procter & Gamble.

Matt har en MBA från University of North Carolina, och en B.A. i psykologi från State University of New York. Matt kommer att vara baserad i Cincinnati, Ohio.

Nepa AB (publ) är sedan den 26 april 2016 noterat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

För mer information, nepa.com eller kontakta:

Vice VD och CFO P-O Westerlund
p-o.westerlund@nepa.com
+46 706 404 824

VD Fredrik Östgren
fredrik.ostgren@nepa.com
+46 733 345 069

Denna information är sådan information som Nepa AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 mars 2018 kl. 08:00 CET.

Nepa hjälper företag att bli mer kund­orienterade genom att föra in konsumentens röst i företags affärsutveckling och dagliga beslutsfattande. Vi kombinerar konsumenternas åsikter med faktisk beteendedata för att omvandla traditionella insikter till agerbara och finansiellt kvantifierbara åtgärder.

Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i USA, England, Indien, Danmark, Finland, Norge och Sverige, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011.

Matt Nitzberg rekryterad som Chief Client Officer till Nepa i USA.

Retailers och CPG-bolag behöver nya sätt att förstå sina kunder, prioritera sina investeringar och snabba på beslutsprocesserna.
Ken Peterson
Matt Nitzberg