Nepa öppnar kontor i Finland

13e februari 2014 - Nepa fortsätter sin snabba utländska expansion. Sedan tidigare har Nepa kontor i Stockholm, Köpenhamn, London, Shanghai, Mumbai, Singapore och nu även Helsingfors.

Nepa har sedan 2010 haft ett dedikerat team som arbetat mot den finska marknaden från huvudkontoret i Stockholm. Ett team som växt sig allt större i takt med att Nepas erbjudande har vunnit mark i Finland.

”Med ett flertal större kunder i vår portfölj och en tillväxt som slår nya rekord varje månad känns det helt naturligt att etablera ett finskt dotterbolag som sköter vår verksamhet på plats”, kommenterar Hans Skruvfors, Managing Director Nepa Norden.

Nepa passar i och med flytten på att stärka sitt finska team ytterligare. Från och med den 1a februari så blir Minna Mehtälä VD för Nepas finska dotterbolag. Minna har en bakgrund från Procter&Gamble, Hartwall, R-kioski och senast på Dagmar.

”Minna är en topprekrytering. Jag känner Minna från vår tid på Procter & Gamble och är helt övertygad om att hon kommer att ta Nepas verksamhet i Finland till nästa nivå”, säger Hans Skruvfors

Minna är imponerad av vad hon sett av Nepa och ser med tillförsikt fram mot det nya uppdraget.

”Det här är en fantastisk möjlighet, både för mig och för Nepa. Jag är fullt övertygad om att Nepa kan blomstra på den finska marknaden genom de innovativa research-lösningar vi har, som skapar ett stort värde för våra kunder. Med ett lokalt kontor här i Helsingfors kan vi bemöta våra kunder ännu bättre och jag ser fram emot att utöka vårt erbjudande och vår verksamhet i Finland ytterligare”, säger Minna Mehtälä, Managing Director Nepa Finland.

För mer information, vänligen kontakta:
Hans Skruvfors
Managing Director Nepa Norden
E-mail: hans.skruvfors@nepa.se
Mobil: +46 708 878458

Nepa är ett kreativt företag som erbjuder innovativa lösningar inom market-research och analys av data. Vi strävar efter att leverera insikter från olika perspektiv och vi fokuserar på att tillhandahålla resultat som leder till handling. Vår ambition är att möjliggöra bättre beslutsfattande för våra kunder, något som vi uppnår genom att vara dedikerade till innovation, kostnadseffektivitet och kundinsikt genom hela vår produktportfölj.

Nepa, med huvudkontor i Stockholm, Sverige, bygger idag research plattformar på över 40 marknader. Under de senaste tre åren har vi öppnat nya kontor i London, Mumbai, Shanghai, Singapore, Köpenhamn och Helsingfors som en del av vår snabba expansions. Vi förser våra kunder med insikterna de behöver för att fatta de nödvändiga besluten för att nå framgång. Nepa – Innovator in Marketing Research. www.nepaglobal.com

Nepa öppnar nytt kontor i Finland

Hans Skruvfors, Managing Director Nepa Norden