Nepa stärker närvaron i Asien genom att öppna kontor i Singapore

Snabbväxande researchföretaget Nepa öppnar kontor i Singapore för att ännu bättre kunna möta efterfrågan i Asien.

Mer än hälften av världens konsumenter bor i Asien och denna andel stiger kraftigt. Företag som vill dra nytta av den enorma potentialen har ett behov av förstå dessa marknader genom avancerad analys baserad på högkvalitativ data. Efter att ha framgångsrikt etablerat Nepa på de två största asiatiska marknaderna, Indien och Kina, fullföljs nu den asiatiska expansionsstrategin genom öppnandet av ett bolag i Singapore. Nepas tredje asiatiska verksamhet leds av Mats Isenberg, tidigare VD och medgrundare till Nepa i Indien, vilket han lett sedan starten år 2009.

Nepa erbjuder nu innovativa, agerbara och kostnadseffektiva analystjänster till medieägare, konsulter och annonsörer över hela Asien. Pan-asiatiska lösningar kommer att drivas från Singapore medan landspecifika projekt också fortsatt kommer att drivas från Nepas bolag i de största och mest utmanande marknaderna Indien och Kina.

”Jag är mycket glad över att en så erfaren och kunnig person som Mats leder Nepas fortsatta expansion i Asien. Genom att framgångsrikt ha etablerat Nepa i Indien har Mats visat en utomordentlig förmåga att förstå komplexa marknader och att anpassa våra tjänster till både lokala och multinationella företags behov.”
- P-O Westerlund, ansvarig för Nepas internationella verksamhet

Kombinationen av avancerad analysförmåga och kostnadseffektiv produktionskapacitet på flera platser i Asien säkerställer Nepas position i framkant av branschen.

”Att nu kunna erbjuda våra tjänster for regionala upplägg ar en fantastisk möjlighet eftersom Nepas konkurrensfördelar såsom snabbhet, precision och jämförbarhet får en otrolig hävstång i stora projekt över många marknader.”
- Mats Isenberg, VD Nepa Asia Pacific

Nepas kontor i Singapore är placerat på 100 Cecil Street i Central Business District.

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Isenberg, VD Nepa Asia Pacific
Mobil: +65 8514 1255
Epost: mats.isenberg@nepaglobal.com

P-O Westerlund, EVP Nepa Global
Mobil: +46 706 404 824
Epost: p-o.westerlund@nepaglobal.com

Nepa erbjuder innovativa, agerbara och kostnadseffektiva lösningar för kundinsikt, varumärkesutveckling och optimering av marknadskom¬munikation. Nepa arbetar med medieägare, konsultföretag och globala annonsörer i fler än 40 länder på fyra kontinenter från kontor i Sverige (HK), Danmark, Finland, Indien, Kina, Singapore, Storbritannien och Tyskland.

Läs mer på www.nepaglobal.com

P-O Westerlund, ansvarig för Nepas internationella verksamhet