Nepa växer i Afrika genom samarbete med Namibias statstelevision

Nepa välkomnar Namibias statstelevision, The Namibian Broadcasting Corporation (nbc), som en ny kund och samarbetspartner efter att ha tecknat ett avtal om att implementera en ActionHub™ under Q1 2016.

Nepas ActionHub™ plattform kommer berika nbcs system och processer med kundens röst och möjliggöra integrerad multimedia planering, produktion och publikation baserat på feedback från nbcs egna tittare.

Nbcs VD, Stanley Similo, välkomnar avtalet och tillade att de inte kunde kommit vid ett bättre tillfälle då nbc behöver förstå tittarnas preferenser. ”Vi skapar och producerar innehåll för radio och TV – det innebär att vi måste vara lyhörda när vi går från idé till program. Allt innehåll som konsumeras på radio och TV måste ha grundats i någon form av efterfrågan och önskan hos vår publik.”

“Vi kommer implementera en ActionHub™ och börja med panelrekrytering i Januari 2016 – målet är att kontinuerligt förse nbc med agerbara insikter och publikens röst under Mars samma år.” Kommenterade Niat Sebhatu, Global Account Manager på Nepa.

“Detta är en milstolpe för Nepa. Vi fortsätter vår aggresiva tillväxtstrategi på en mycket spännande kontinent. Vi är stolta att ha fått förtroendet av The Namibian Broadcasting Corporation (nbc) och ser fram emot ett fruktsamt samarbete.” Tillade Olle Råghall, Commercial Director of Media & Entertainment på Nepa.

För mer information, kontakta:

Olle Råghall
Commercial Director Media & Entertainment, Nepa
olle.raghall@nepa.com

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter.

Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande - ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat.

Vi kallar det för ActionHub™.

Nepa är ett globalt företag med säte i Stockholm som har pågående projekt i över 50 länder på fyra kontinenter. Kontor i Danmark, Finland, England, Indien, Kina och Singapore säkerställer lokal service för våra kunder.

Om oss

Nepa hjälper företag att bli mer kund­orienterade genom att föra in konsumentens röst i företags affärsutveckling och dagliga beslutsfattande. Vi kombinerar konsumenternas åsikter med faktisk beteendedata för att omvandla traditionella insikter till agerbara och finansiellt kvantifierbara åtgärder. Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, Gurgaon, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011.

Olle Råghall, Commercial Director Media & Entertainment på Nepa