Psyonix, den amerikanska videospelsjätten, väljer Nepa för att globalt optimera sina varumärkesinsikter

Nepa kommer kontinuerligt att mäta varumärkes-KPI:er för Psyonix mest framgångsrika spel, Rocket League®, samt utvärdera Psyonix satsting på sponsorskap på fem strategiska marknader - USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Spanien.

Datum: 31e juli 2018

New York, NY

Nepa US Inc. kan idag tillkännage att de har blivit utvalda att tillhandahålla insikter från löpande varumärkes- och reklamundersökningar för Psyonix och dess spel Rocket League. Utöver detta kommer Nepa att mäta och utvärdera Psyonix sponsorskap. Partnerskapet startar omedelbart med en strategisk positioneringssanalys för varumärket Rocket League och dess konkurrenter. I Nepas Consumer Science Platform kommer sedan nyckel KPIer som varumärkeskännedom, reklamerrinran, medvetenhet kring sponsorskap och Net Promoter Score kombineras med Psyonix mediainvesteringar. Allt för att hjälpa Psyonix att kontinuerligt optimera effekten av sina mediaplaner.

”Vi är exalterade över möjligheten att få arbeta med Psyonix och utvecklas till en strategisk partner i deras varumärkesarbete. Det här samarbetet bekräftar att vår strategi i USA fungerar och att våra kunder ser värdet av hur vi kombinera undersökningsdata med beteendedata för att optimera insikter”, säger Ken Peterson, VD, Nepa US, Inc.

Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, Gurgaon, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011. Bolaget är börsnoterat på Nasdaq First North Stock Exchange sedan 2016. Erik Penser Bank är Nepas certifierade rådgivare.

Om Psyonix

Psyonix är baserat i San Diego, Kalifornien, och är en välrenomerad videospelsutvecklare samt en ledande expert inom Unreal Engine technology. I mer än 15 år har Psyonix utvecklat några av de mest framgångsrika spelen inom branschen, bland annat Gears of War, Mass Effect 3, XCOM: Enemy Unknown, Bulletstorm, Unreal Tournament III, Unreal Tournament 2004 och det prisbelönta sportspelet, Rocket League ®. Rocket League, Psyonix och alla relaterade varumärken samt logotyper är registrerade varumärken som tillhör Psyonix Inc. Alla andra varumärken är egendom för respektive ägare.

Kontaktinformation: www.nepa.com

P-O Westerlund Deputy CEO, CFO

Maria Skolgata 83, 118 53

Stockholm, Sweden

+46 706 404 824 p-o.westerlund@nepa.com

Fredrik Östgren CEO

Maria Skolgata 83, 118 53 Stockholm

Sweden +46 73 334 50 69

fredrik.ostgren@nepa.com

Ken Peterson, VD, Nepa US, Inc.