• Nepa AB (publ)/

Simon Hay, tidigare VD för dunnhumby och Anne Roggeveen, professor i marknadsföring vid Babson College, är nominerade som styrelseledamöter i Nepa

Om Simon Hay

I 30 år har Simon Hay gått i spetsen för nytänkande inom dataanalys. Under den här tiden har han ägnat 25 år till att bygga upp den globala kundanalysjätten dunnhumby. Simon var den tredje personen som anställdes på dunnhumby efter grundarna Clive Humby och Edwina Dunn. Under sin långa karriär startade han bl a upp dunnhumby i USA och var sedan VD för verksamheten i sex år. De senaste sex åren har Simon varit VD för dunnhumbys globala verksamhet som omsätter över 500 miljoner dollar, har fler än 2 000 anställda och kunder i 84 länder. Simon är känd för sitt värderingsledda ledarskap och för sin förmåga att utveckla globala kundrelationer och marknader.

Om Anne Roggeveen

Anne Roggeveen är professor i detaljhandel och marknadsföring vid Babson College i Boston, USA. Professor Roggeveen har fått sin forskning publicerad i ett stort antal tidskrifter, bland annat i Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Consumer Psychology, Journal of the Academy of Marketing Science och Journal of Retailing för att nämna några. Professor Roggeveens forskning har fått otaliga utmärkelser och hon är ofta citerad i artiklar och forum som handlar om internationell marknadsföring, konsumentbeteende och detaljhandel och marknadsforskning.

”På Nepa har vi tre huvudsakliga fokusområden: vi ska fortsätta att utveckla vårt framgångsrika mjukvarukoncept ActionHub®, vi ska stärka vår redan etablerade verksamhet i England och vi ska kickstarta vår nybildade USA-verksamhet. Med hjälp av ActionHub® ser våra kunder vilka direkta åtgärder de bör satsa på för att kunna effektivisera sin verksamhet. Det är den samlade analysen av både kundfeedback och kundbeteende som ger bättre vägledning i beslut som leder till både ökad försäljning och högre lönsamhet. Med professor Roggeveens analytiska förmåga och Simon Hays internationella erfarenhet och globala nätverk, inte minst på våra nyckelmarknader England och USA, kommer Nepa att kunna ta ett stort steg mot att nå våra mål”, säger P-O Westerlund, ordförande i Nepas valberedning.

För mer information:

P-O Westerlund
Valberedningens ordförande
p-o.westerlund@nepa.com
+46 706 404 824

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter. Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande – ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat. Vi kallar det för ActionHub®.

Med huvudkontor i Stockholm, har vi pågående projekt i över 50 länder och på fem kontinenter. Över 200 medarbetare på lokala kontor i Danmark, England, Finland, Indien, Kina, Norge, Singapore och USA säkerställer snabb service för våra globala uppdragsgivare.

Snabbfakta

Simon Hay, tidigare VD för den globala kundanalysjätten dunnhumby och Anne Roggeveen, professor i marknadsföring vid Babson College, Boston, USA, är nominerade som styrelseledamöter i Nepa.

Med professor Roggeveens analytiska förmåga och Simon Hays internationella erfarenhet och globala nätverk, inte minst på våra nyckelmarknader England och USA, kommer Nepa att kunna ta ett stort steg mot att nå våra mål.
P-O Westerlund