NESCAFÉ Dolce Gusto lanserar ZOÉGAS Dark Temptation som kaffekapsel

NESCAFÉ Dolce Gusto utökar sitt smakerbjudande på mörkrostat kaffe. I ett utökat samarbete med mörkrostexperten ZOÉGAS släpps storfavoriten Dark Temptation som kaffekapsel. Lanseringen innebär att NESCAFÉ Dolce Gusto får det bredaste sortimentet av svart kaffe på kapselmarknaden, nu med totalt tre ZOÉGAS kapslar.

NESCAFÉ Dolce Gusto lanserades i Norden hösten 2010 och kapselmaskiner har snabbt blivit en favorit i svenska hem. Under 2011 lanserades ZOÉGAS Mollbergs Blandning och ZOÉGAS Intenzo i kapselform. Nu kompletterar NESCAFÉ Dolce Gusto sortimentet av svart kaffe med ytterligare en svensk storsäljare från ZOÉGAS. Från och med vecka 36 säljs ZOÉGAS Dark Temptation i kapselformat, ett kaffe med mycket attityd, mörkt rostat för mer smak.

– Mörkrostat kaffe blir allt populärare bland svenska kaffedrickare. Svenskar älskar en slät kopp svart kaffe och ställer höga krav på smak och kvalitet samtidigt som man vill ha en varierad kaffeupplevelse. Genom att lansera en tredje kapsel av ZOÉGAS mörkrostade kvalitetskaffe i kapselform till NESCAFÉ Dolce Gusto får finsmakaren mer att välja på – varje dag, säger Anne Borghegn, nordisk chef på Nestlé för NESCAFÉ Dolce Gusto.

Den höga kvaliteten på kaffebönorna i kombination med omsorgsfull mörkrostning ger ZOÉGAS Dark Temptation en mjuk kryddighet och fyllighet, med en frisk och nötig ton. Blandningen ger ett mustigt kaffe med härliga toner av stjärnanis och hasselnöt.

– När vi tog fram kaffet Dark Temptation 2010 gjorde vi det med en klar vision att skapa något nytt i kaffehyllan, ett mörkrostat kaffe som stack ut. Det är speciellt framtaget för nyfikna konsumenter som vill variera sitt kaffedrickande och det är med glädje vi nu tar det vidare till kapselformat, säger Cathrine Ossborn marknadschef ZOÉGAS Nestlé Sverige AB.

Dark Temptation är ett perfekt val för den som vill dricka sitt kaffe med mjölk utan att göra avkall på den goda kaffesmaken. Mörkrostningen kräver kaffebönor av högre kvalitet och tar fram smakdetaljer man annars inte skulle lägga märke till. Resultatet blir ett balanserat kaffe med tydlig kaffekaraktär, perfekt för den kräsne kaffekonsumenten.

– ZOÉGAS är bäst på smakrikt kaffe och vi på NESCAFÉ Dolce Gusto kan kapselkaffe. Det känns roligt att få fortsätta vårt smaksamarbete som vi vet uppskattas stort av våra kunder, säger Anne Borghegn.

NESCAFÉ Dolce Gusto har 15 bars tryck (samma som många professionella maskiner har på café) för smakoptimering vid kaffebryggning och i kombination med mjölk i kapselform kan alla utan krångel bjuda på smakrikt bryggkaffe, espresso, perfekt skummad cappuccino, latte macchiato varm choklad, kallt iste, nestea och många fler varianter.

Sammanlagt finns över 30 olika smaker till försäljning i detaljhandeln eller i webshopen www.dolce-gusto.se.

ZOÉGAS Dark Temptation för NESCAFÉ Dolce Gusto säljs från vecka 36 och har ett rekommenderat cirkapris på 54,90 kronor för 16 kapslar.

Anne Borghegn, nordisk chef på Nestlé för NESCAFÉ Dolce Gusto
Tel. +45 3546 0115, mobil: +45 2321 2553
E-post: anne.borghegn@dk.nestle.com

Cathrine Ossborn, marknadschef ZOÉGAS Nestlé Sverige AB
Tel: 042-19 91 64 eller 070–543 40 47
E-post: cathrine.ossborn@se.nestle.com

Om Nestlé
Nestlé SA är världens största företag inom nutrition, hälsa och välbefinnande. Företaget har mer än 280 000 anställda vid 449 anläggningar över hela världen. Företaget har en stark varumärkesportfölj som innehåller ett flertal välkända varumärken inom nutrition, kaffe, specerier, frukostflingor, glass, djurmat och konfektyr. Huvudkontoret ligger i Vevey i Schweiz och Nestlé Sverige AB finns i Helsingborg. Nestlé-företagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige arbetar tillsammans som en operativ enhet - Nestlé Norden med totalt cirka 1 700 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner Euro.