Nylansering av Nescafé Lyx. Ett fylligare och lyxigare recept

Report this content

Världens mest sålda kaffemärke gör sin största relansering i Sverige. Nescafé Lyx lanseras med ny smak och ny design.

Varje dag konsumeras mer än 6000 koppar Nescafé per sekund världen över. Svenskarnas krav på kaffe av hög kvalitet är bland dom högsta i världen och därför relanserar Nescafé svenskarnas snabbkaffefavorit LYX. Nescafé med sin 80-åriga historia inom snabbkaffe och hälften av Sveriges snabbkaffekonsumenter gör nu sin största relansering sen Lyx lanserades i Sverige. Med helt ny design och förbättrad kaffeblandning med mikromalt kaffe som frigör mer smak och arom från bönorna.

Nya Nescafé Lyx receptet är skräddarsydd för svenskarnas kaffepreferenser och innehåller nu tio gånger mer finmalt, högvuxet Arabica-kaffe för att frigöra mer smak och arom från bönorna. Det ger en rikare smak med mer rund karaktär av nybryggt kaffe.

Den nya glasförpackningen har en ny djärvt utseende samt design i mer minimalistisk form med borstat champagnefärgat guldlock. Samtliga produkter i Lyx-sortiment moderniseras, alltifrån den klassiska mellanrosten till den koffeinfria blandningen.

Nescafé moderniserar klassikern eftersom kaffekonsumenterna ställer högre krav på sitt kaffe. Kaffet har en central del i många svenskars vardag. Det blir således även temat som den nya Nescafé Lyx kommer att förmedla i sin lanseringskommunikation. Att ”ta vara på betydelsfulla stunder i livet”.

Det nya sortimentet finns tillgängligt hos alla större återförsäljare över hela landet och har ett rekommenderat konsumentpris på 49,90 kronor för 100 gram Lyx mellanrost samt 69,90 kronor för 200 gram Lyx mellanrost.

För mer information och produktbilder, vänligen kontakta:

Anna Lindqvist
Nordic Marketing Manager, NESCAFÉ
anna.lindqvist@dk.nestle.com

Om Nestlé
NESCAFÉ ingår i Nestlé SA - världens ledande närings-, hälso- och friskvårdsverksamhet med över 339 000 anställda. Företaget har 468 fabriker i 86 länder världen över. Nestlé har ett mycket brett utbud av märken inom mat- och dryckeskategorier som barnmat, kaffe, mejeriprodukter, frukostprodukter, glass, djurvård och konfektyr. Huvudkontoret ligger i Vevey, Schweiz. I Norden styrs Nestlé som en operativ enhet med huvudkontor i Köpenhamn och med följande lokalkontor; Nestlé Sverige AB, Nestlé Danmark A / S, Nestlé Norge AS och Suomen Nestlé Oy.

Taggar: