Net Gaming förstärker ledningsgruppen med ny CTO

Report this content

Net Gaming har rekryterat Clinton Cutajar, 35, som ny CTO (Chief Technology Officer). Clinton Cutajars senaste roll var på Catena Media, där han var Head of Tech Operations med ansvar för drift, integration av förvärv samt IT-arkitektur. Han har en M.Sc. i Informationssäkerhet från University of London samt en B.Sc. i Datavetenskap och Artificiell Intelligens från University of Malta. Clinton Cutajar kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp.

- Vi är glada att Clinton med sin erfarenhet väljer att börja arbeta för Net Gaming. Vårt fokus på tillväxt ställer höga krav på att hålla ett högt tempo i utvecklingen av våra egenutvecklade system, lansering av nya digitala varumärken samt infrastruktur, kommenterar VD Marcus Teilman.

Clinton Cutajar tillträder sin nya tjänst senast den 24 september 2018.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Marcus Teilman, VD och koncernchef

Net Gaming Europe AB (publ)
Telefon: 08-410 380 44
E-post: info@netgaming.se
Hemsida: www.netgaming.se

Om Net Gaming
Net Gaming äger, driver och utvecklar högkvalitativa jämförelsesajter online i syfte att driva användartrafik till bolagets kunder – främst speloperatörer. Inom koncernen drivs cirka 130 jämförelsesajter i 30 länder. Genom sajterna genererar Net Gaming värdefull användartrafik till främst speloperatörer globalt. Företaget grundades 2005, har drygt 80 medarbetare med huvudkontor på Malta. Aktien (NETG) är noterad på Nasdaq First North Premier. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.