Net Insight skriver avtal med Telia PubliCom

Net Insight skriver avtal med Telia PubliCom Net Insight och Telia PubliCom har idag tecknat ett avtal innebärande att Telia PubliCom kommer att återförsälja Net Insights DTM- produkter i samband med utbyggnaden av kundunika bredbandsnät. DTM-teknologin, som erbjuder praktisk taget obegränsad bandbredd till låga kostnader, skapar också förutsättningar för att stegvis uppgradera befintliga infrastrukturer till att möta framtida behov av kapacitet för överföring av stora mängder bildbaserad information. -Med Net Insights DTM-teknologi adderar vi möjligheten att erbjuda våra kunder garanterad så kallad "quality-of-service" till ett mycket konkurrenskraftigt pris vid utnyttjandet av bredbandsnät, säger Magnus Ljung Teknisk Chef på Telia PubliCom För Net Insight betyder avtalet ett ytterligare steg i uppbyggnaden av ett kraftfullt återförsäljarnät för bolagets produkter i Sverige och internationellt. -Genom avtalet med Telia PubliCom har vi nu en av de ledande aktörerna inom bredbandsutvecklingen som samarbetspartner. Det är också glädjande att kunna konstatera att kombinationen tjänsteutveckling och teknologi av svenskt ursprung fortfarande är ledande i ett internationellt perspektiv, säger Bengt Olsson, VD för Net Insight. För mer information, var vänlig kontakt: Gunnar Andersson, VP Corporate Communications Net Insight, tel: 08-685 04 00, e-post: gunnar.andersson@netinsight.net Magnus Ljung, Teknisk Chef Telia Publicom, tel: 011-195554 Fakta om Net Insight Net Insight är ett nätverksföretag som utvecklar och marknadsför DTM-baserade lösningar (Dynamic synchronous Transfer Mode) för nätverksoperatörer i syfte att minska kostnader och bygga nätverk för framtiden med överlägsen prestanda och unik skalbarhet. Net Insights vision är att frigöra den fulla potentialen hos Internet och fiberoptik för att nätverksoperatörer ska kunna erbjuda fullständig interaktiv kommunikation. För mer information se www.netinsight.net. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00470/bit0002.pdf