Pris till Net Insight för årets svenska kommunikationsprodukt

Guldmu Pris till Net Insight för årets svenska kommunikationsprodukt För fjärde året i rad delar E+T Förslag och multimediaföretagens organisation Promis ut utmärkelsen Guldmusen till ledare inom den svenska IT-branschen. Net Insight fick i år ta emot priset årets svenska kommunikationsprodukt för sin DTM-teknologi. - Vi glädjs åt priset som är ytterligare ett erkännande av DTM-teknologins möjligheter att erbjuda praktiskt taget obegränsad kapacitet att överföra tal, data och video med högsta kvalitet och till en låg kostnad, säger Bengt Olsson, VD Net Insight. Priset Guldmusen delas ut till företag och personer som för den svenska IT- utvecklingen framåt och spelar en viktig roll för branschen utveckling - både i Sverige och internationellt. Många av de tidigare nominerade företagen är idag ledande på marknaden inom sina områden. Förutom Net Insight var Dynarc och Effnet nominerade i gruppen årets svenska kommunikationsprodukt. Net Insights kommunikationsutrustning bygger på DTM-teknologi. Tack vare DTMs enkla struktur, kan ett DTM-nät byggas och underhållas med minimal arbetsinsats. Möjligheterna att bygga ut nätet är också i det närmaste oändliga. Detta gör DTM väl lämpad för den snabbt växande marknaden för bredbandiga nät där behovet av kapacitet hela tiden ökar. För stadsnätsoperatörer, fastighetsägare och energibolag med flera innebär detta att de snabbt kan erbjuda sina kunder ett nät med mycket hög kapacitet och kvalitet på tjänsterna. Priset Guldmusen delas ut i åtta kategorier. Bland årets vinnare finns Ericssons WAP-grupp som fick utmärkelsen årets svenska IT-person/grupp, samt KTH Elektrum som belönades med framsteget för årets svenska forskningsprojekt inom IT. Tidigare pristagare är bland andra Jonas Birgersson på Framtidsfabriken. För vidare information, vänligen kontakta: Bengt Olsson, VD Net Insight, tel: 08-685 04 00, e-mail: bengt.olsson@netinsight.se Fakta om Net Insight Net Insight är ett nätverksföretag som utvecklar och marknadsför DTM-baserade lösningar (Dynamic synchronous Transfer Mode) för nätverksoperatörer i syfte att minska kostnader och bygga nätverk för framtiden med överlägsen prestanda och unik skalbarhet. Net Insights vision är att frigöra den fulla potentialen hos Internet och fiberoptik för att nätverksoperatörer ska kunna erbjuda fullständig interaktiv kommunikation. För mer information se http://www.netinsight.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00360/bit0002.pdf