Styrelsen för Net Insight föreslår 5:1 split

Styrelsen för Net Insight föreslår 5:1 split Styrelsen för Net Insight har beslutat föreslå bolagsstämman den 26 april att besluta om en split av företagets aktie.En gammal aktie föreslås ge fem nya aktier vilket medför en ändring i aktien nominella värde från SEK 0,20 till SEK 0,04. För mer information, kontakta: Gunnar Andersson, 08-685 04 35 eller 070-590 14 18, gunnar.andersson@netinsight.net Fakta om Net Insight Net Insight är ett nätverksföretag som utvecklar och marknadsför DTM- baserade lösningar (Dynamic synchronous Transfer Mode) för nätverksoperatörer i syfte att minska kostnader och bygga nätverk för framtiden med överlägsen prestanda och unik skalbarhet. Net Insights vision är att frigöra den fulla potentialen hos Internet och fiberoptik för att nätverksoperatörer ska kunna erbjuda fullständig interaktiv kommunikation. För mer information se www.netinsight.net. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00850/bit0002.pdf