Net Trading Group NTG AB lanserar idag sin finska e-handelsportal

Net Trading Group NTG AB har idag (26/9-2017) lanserat www.maxikarkki.fi i Finland genom det helägda dotterbolaget Net Trading Group Åland AB med logistik, lager och kontor på Åland.

Country Manager Matias Toukonen kommenterar lanseringen: "Det är en spännande lansering och vi är mycket övertygade om att vårt erbjudande kommer tas emot väl på den finska marknaden. Vi har ett brett och attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser, framförallt inom dryck där vårt erbjudande är prisledande i Finland."

VD Morten Hansson: "Vi är väldigt nöjda med det jobb Matias har gjort och inte minst att detta projekt har genomförts kostnadseffektivt och på väldigt kort tid. Detta visar på att vi har ett starkt koncept och organisation som gör att vi på kort tid och med små resurser kan expandera till nya marknader. Vi har stora förhoppningar på den finska marknaden och värderar potentialen i Finland till lika stor som i Norge."

NTG har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. Affärsidén grundar sig i den förhöjda moms- och tullfria gränsen för köp från utlandet till Norge under 350 NOK som infördes i januari 2015. Lagen ger NTG möjligheten att erbjuda den norska marknaden möjlighet att beställa nämnda produkter billigt, ofta till halva priset gentemot butikspriserna. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där liknande lagstiftning som den norska gör att NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden.