• GET Group AB/

Nyemissionen i Net Trading Group NTG AB, NTG, tecknades med 12,57 MSEK och fördelningen är nu avslutad

Nyemissionen som pågick från den 3 mars och som avslutades den 20 mars 2017 tecknades till 12 570 000 SEK, emissionen var på maximalt 15 000 000 SEK vilket innebär att emissionen tecknades till ca 84%. Efter emissionen har NTG drygt 600 aktieägare.

Styrelsen har nu beslutat om tilldelning och avräkningsnotor sänds ut i dagarna.

Nyemissionen i NTG tecknades till 12 570 000 SEK, vilket efter emissionskostnader på ca 2,5 MSEK inkl kostnader till emissionsgaranter tillför Bolaget ca 10,0 MSEK.

”Genom emissionen tillförs vi det kapital som behövs för att säkerställa vår plan för NTG framöver. Vi har haft ett bra första kvartal och vi ser att tillväxten fortsätter att vara stark. Jag är övertygad om att vi ligger helt rätt i tiden och marknaden med vårt erbjudande till norrmän att kunna gränshandla online”, säger bolagets VD Morten Hansson.

Första dag för handel
Bolaget har ansökt om notering på NGM Nordic MTF och återkommer så snart all dokumentation är klar med ytterligare information om första noteringsdag. Beräknad tid för notering är under april månad.

Antal aktier och aktiekapital
Efter att emissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer det totala antalet aktier i NTG att uppgå till 12 318 750 st med ett aktiekapital på 634 415,63 SEK.

Rådgivare inför listningen
NTG har använt Göteborg Corporate Finance AB (GCF) som finansiell rådgivare i arbetet med listningen och emissionen, Aqurat FK har varit kontoförande institut.

Morten Hansson, VD, Net Trading Group AB (publ)
Telefon: +47 908 44 078

Net Trading Group AB
NTG AB har etablerat en e-Commerceplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) så som: konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost och andra relaterade produkter. Bolaget är ett svenskt Aktiebolag och fokuserar på den nordiska marknaden i allmänhet och den norska marknaden i synnerhet. Bolagets målsättning är att snabbt bli den primära leverantören av FMCG till den norska marknaden. De varor som huvudsakligen säljs ligger under den nya norska moms- och tullgränsen på 350 NOK (tidigare 200 NOK) per köp som infördes 1 januari 2015. Det innebär att det inte är någon moms eller tull på orders under 350 NOK. Företagets målsättning är att marknaden ser NTG/max-konceptet som den e-Commerceaktör som ”säljer varor till ½ priset”! I maj 2015 lanserade NTG en portfölj av godis- och konfektyrprodukter under den registrerade domänen www.maxgodis.se.

NTG har outsourcat lager, packning och leveranser till ERT Godis AB i Växjö vilket gör att modellen är väldigt skalbar. NTG har också registrerat www.maxshopping.se som kan vara en portal för många varukategorier och fungera som en livsmedelsbutik online för FMCG. Genom samarbetet med ERT Godis kan NTG erbjuda ett av marknadens bredaste sortiment av FMCG.