Företag blir snabbare och effektivare med nya Flash-optimerade lagringssystem från NetApp

FAS6200-plattformar ger en agil datainfrastruktur med överlägsen tillgänglighet, snabbare effekt och gränslös skalning

Stockholm, 20 feb 2012 — NetApp (NASDAQ: NTAP) presenterade idag uppdateringar av sin lagringsplattform för high end genom lanseringen av nya FAS/V6220, FAS6250 och FAS6290, som är utformade för att tillgodose företagens mest krävande applikationer. De nya systemen erbjuder ökad prestanda och värde, vilket gör att IT-avdelningar kan öka avkastningen på sina investeringar och samtidigt erbjuda hög tillgänglighet och skalning för företagens mest krävande programarbetsbelastningar. FAS6200-plattformen och V-serien är optimerade för NetApps ledande portfölj med Flash-teknologier. Företag behöver inte längre kompromissa när det gäller att utvärdera sina IT- och verksamhetskrav.

Se när Nathan Moffitt, Director, Storage Platform Marketing och Jon Jacob, Product Marketing Manager, diskuterar förbättringarna för FAS6200-serien och hur produkten har varit hjälpt företag som Univita Health.

Den nya FAS/V6200-serien ger bättre prestanda, skalbarhet och effektivitet.

Här är några av dagens viktigaste punkter:

• FAS/V6200-serien har uppdaterats för att kunna leverera förbättrad prestanda och värde för kunder med en beprövad plattform som fungerar som plattform för verksamhetskritiska system.
  • NetApp stärker sin plattformens beprövade prestanda för både SAN och NAS, och kompletterar vår överlägsna Flash-integrering som ökar IOPS med över 80 procent och minskar svarstiderna med upp till 90 procent.
  • FAS- och V-serieplattformarna är utformade för en tillgänglighet på 99,999 procent eller mer och utnyttjar Clustered Data ONTAP® för störningsfri drift även vid uppgraderingar.
  • Dessa nya lagringssystem erbjuder flexibilitet för företag så att de snabbt och smidigt kan möta ändrade behov samtidigt som de levererar effektiv skalning till över 65 PB.

– Företag behöver lagrings- och datahanteringslösningar som har skalbarheten för kortsiktig effektivitet och långsiktig tillväxt, säger Peter Källviks, vd NetApp Sverige. NetApps FAS-lagringsplattformar och integrerade Flash-portfölj erbjuder flexibilitet när det gäller skalning, störningsfri drift och smidig hantering, där IT-administratörer kan fatta lämpliga infrastrukturbeslut oavsett om det sker lokalt eller i molnet.

Idag lanserade NetApp även den nya NetApp EF540 Flash-disksystem och förhandsvisade dess särskilt framtagna FlashRay.

Om oss

NetApp är marknadsledande inom lagringseffektivitet.NetApp är sinnebilden för innovativ lagring, dataadministration och enastående kostnadseffektivitet. Tack vare att vi fokuserar på enkelhet och innovation, och inte minst all den framgång våra kunder har rönt, har företaget blivit en av de snabbast växande leverantörerna av lagring och dataadministration i världen. De som fattar beslut om företagens IT-strategi får allt svårare problem att ta ställning till i och med att IT-budgetarna tenderar att krympa och administrationsresurserna försvinna. Dessutom ska hela tiden större mängder data kunna lagras. Enligt en färsk IDC-undersökning är infrastrukturen för lagring den näst största kostnadsposten för företagen. Hur kan NetApp ge dig ett långsiktigt strategiskt stöd vid planering av infrastrukturen? NetApp maximerar lagringseffektiviteten genom sin unika Unified Storage-arkitektur och innovativa programvarulösningar som t.ex. deduplicering, RAID-DP, Thin provisioning och snapshots. NetApp minskar dessutom driftskostnaderna med ca 50 % och den totala ägandekostnaden med 39–78 %, beroende på applikationsmiljön. Slutsats: När det gäller lagringseffektivitet är det NetApp som är marknadsledande, och det är precis därför vi också är en av världens snabbast växande leverantör som många framgångsrika internationella företag förlitar sig på. * Vad som sägs inom branschen: IDC Perspectives Study, 2008 "Storage is the 2nd highest percentage of IT spend". The InfoPro, Wave 11: "Storage spend growth is over 50% per year in average Fortune 1000 companies".