Säkrare tunnelbana med mobiltelefoni

Säkrare tunnelbana med mobiltelefoni Idag delar Comviq i samarbete med Non-Violence ut kontantkort gratis i Stockholms tunnelbana - på T-centralen och Hötorget från klockan 14.00 Sedan den 16 december går det att ringa med mobiltelefon i T-banan i Stockholm. Inledningsvis finns täckning på sträckan från Hötorget-Slussen, men inom en två år ska GSM-täckningen vara fullt utbyggd och ge hela T- banesystemet täckning under jord. Trygghet och säkerhet är viktiga aspekter på möjligheten att ringa i T-banan. Om något händer ska man snabbt kunna komma i kontakt med hjälp. Stiftelsen Non-Violence arbetar mot våld för en tryggare värld och är därför en naturlig samarbetspartner för Comviq i detta projekt. www.comviq.se/kontantkort www.non-violence.se För mer information, kontakta: Robert Hultman, Informationschef: 0704-26 45 39 NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. NätTeknik/Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECSY). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/29/19981229BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/29/19981229BIT00010/bit0002.pdf