Tele2s Internetkunder får 10 e-postlådor och obegränsat antal websidor

Tele2s Internetkunder får 10 e-postlådor och obegränsat antal websidor Tele2s Connect2Internetkunder får från den 1 oktober möjlighet att ha upp till 10 e-postlådor med egna adresser utan extra kostnad. Sedan länge har kunderna möjlighet att lägga upp valfritt antal hemsidor upp till sammanlagt 10 Mb diskutrymme. - 10 Mb är ungefär det utrymme som hela Tele2s sajt kräver. Vill man kan man inte bara lägga upp en hemsida för var och en i familjen utan till och med låta guldfiskarna få var sin, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör och ansvarig för privatmarknaden i NetCom Systems AB. Alla Connect2Internet-kunder kan nu ha upp till 10 e-postadresser kopplade till sitt abonnemang. Det innebär att var och en i familjen kan få en egen lösenordsskyddade e-postlåda med egen e-postadress. Ytterligare e-postlådor utöver de 10 gratislådorna kostar 25 kronor styck per månad. På Tele2s hemsida finns det formulär som kunderna fyller i för att få nya e- postadresser. Det maximala utrymmet för samtliga konton är 25 Mb per abonnemang. Endast en användare i taget kan vara uppkopplad på samma abonnemang vilket minskar risken för obehörig användning av kontot. För ytterligare information kontakta NetCom Mediaservice (dygnet runt) 08-5626 46 26. NetCom Systems AB, som bildades 1993, är den ledande alternativa leverantören av teletjänster i Skandinavien. Företaget verkar inom området mobila GSM- tjänster, i Sverige under varumärket Comviq och i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA. Inom publik tele- och datakommunikation verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 Danmark A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Koncernen verkar dessutom inom området kabel-TV-tjänster. Bolaget är noterat på Stockholms fondbörs samt på Nasdaq under symbolen NECSY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/09/10/19981228BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/09/10/19981228BIT00140/bit0002.pdf