NetEnts spel live i Mexiko hos Codere

Efter ett framgångsrikt integrationsarbete finns nu ett stort urval av NetEnts spel tillgängliga i Coderes onlinekasino i Mexiko.

NetEnt tecknade nyligen avtal med Codere om att gå in på den reglerade marknaden för onlinekasino i Mexiko. Den spanska speloperatören Codere är sedan tidigare kund hos NetEnt och en stor aktör inom landbaserade kasinon i Spanien, Italien och Latinamerika. Codere är en av de största speloperatörerna i Mexiko och innehar spellicens för både landbaserad kasinoverksamhet och onlinekasino. NetEnt kan leverera sina spel till Codere inom ramen för Coderes befintliga operatörslicens.

För mer information om avtalet med Codere, läs gärna pressmeddelandet från december 2016: https://www.netent.com/sv/netent-tar-steget-in-i-mexiko-med-codere/

Björn Krantz, VD NetEnt Americas LLC
Tel: + 1 646 647 5670
bjorn.krantz@netent.com

Roland Glasfors, Investor Relations, NetEnt AB (publ)

Denna information är sådan information som NetEnt AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 februari 2017 kl. 08:30 CET.

Om NetEnt
NetEnt AB (publ) är en marknadsledande leverantör inom digital underhållning som utvecklar spel- och systemlösningar för världens mest framgångsrika onlinekasino-operatörer. Sedan starten 1996 har NetEnt varit banbrytande och drivit marknaden genom att erbjuda spännande spel baserade på en kraftfull teknisk plattform. NetEnt är noterat på Nasdaq Stockholm (NET-B) och har 900 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Kiev, Krakow, Gibraltar, New Jersey och på Malta. www.netent.com