Netmores apportemission genomförd.

Bolagsstämman i Netmore Group AB (publ) beslutade den 25 januari att genomföra emissioner om sammanlagt 1 450 000 aktier av serie A och 10 500 000 aktier av serie B. Per den 29 januari har teckning av aktier avslutats och tilldelning enligt separat beslut skett. Teckningskursen uppgick till 0,50 kr per aktie.

Aktiekapitalet ökar genom emissionen med 1 195 000 kronor till 3 461 951,4 kronor. Utestående antal aktier kommer därmed att uppgå till 34 619 514 stycken efter emissionens registrering vid Bolagsverket, fördelat på 5 132 000 A-aktier och 29 487 514 B-aktier.

Smärre justeringar av ovanstående kan komma att ske i samband med registreringen vid Bolagsverket.

Bolagets Styrelseordförande Rolf Norberg kommenterar: ”Det är glädjande att vi kunnat genomföra förvärv av de tre bolagen Blink Services AB, Omnipoint AB och Grundbulten 27128 AB (unä till New Deal AB), som därmed gör Netmore Group till en stark IoT operatör. Med förvärven har vi nu skapat ett bolag med bred och djup kompetens inom IoT, telekom och säkerhet - samt stärkt säljresurserna rejält. Vi har därmed fått en fullständig plattform för mobil telekommunikation på plats. 2019 kommer att bli ett mycket spännande år för Bolagsgruppen.”

Förvärvet av Omnipoint var villkorat med ett s k ”övertagande godkännande”, vilket nu också erhållits.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rolf Norberg, Styrelseordförande Netmore Group AB, +46 70 593 74 89, RolfN49@gmail.com

Rikard Slunga, VD Netmore Group AB (publ), +46 73 172 30 02, rikard.slunga@netmore.se

Om Netmore Group AB (publ)
Netmore Group AB är en operatör som erbjuder dagens och morgondagens trådlösa tjänster lokalt såväl som nationellt och globalt. Netmore Group AB är en komplett operatör som erbjuder sina kunder möjlighet att påverka täckning, kapacitet och pris, och med lägre energiförbrukning.

Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50