Månadsrapport januari 2001

Månadsrapport januari 2001 Jämförelser i rapporten har, om inte annat angetts, skett med januari 2000. Försäljningen ökade till 10,4 miljoner kronor · Försäljningen uppgick till 10,4 (1,9) miljoner kronor, varav Sverige står för 8,2 (1,9) miljoner kronor, motsvarande en ökning om 331 procent jämfört med föregående år i Sverige. · Försäljningen i Tyskland uppgick till 2,2 miljoner kronor, vilket kan jämföras med Sveriges försäljning i januari 2000 som uppgick till 1,9 miljoner kronor. · [REMOVED GRAPHICS] NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony och Philips m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i logistikstaden Borås och har verksamhet i Tyskland och Belgien sedan slutet på år 2000. NYCKELTAL FÖR KONCERNEN Tusen kronor Janua Januar ri i 2001 2000 Nettoförsäljning 10.391 1.930 Varukostnader -8.317 -1.621 Bruttomarginal 20,0% 16,0% Resultat efter finansnetto - 1.844 -1.980 Nettokassa 81.657 3.744 Soliditet 89,1 50,0 Nettoinvesteringar 53 152 Eget kapital per aktie, SEK 17,19 em Antal anställda vid utgången 35 5 av period Denna rapport har inte varit föremål för granskning av bolagets revisorer. Borås den 20 februari 2001 NetOnNet AB [REMOVED GRAPHICS] Anders Halvarsson Verkställande direktör Frågor angående denna månadsrapport besvaras av Anders Halvarsson, Verkställande direktör, tel.0705-48 55 56. Månadsrapporten finns också tillgänglig på www.netonnet.se Kommande rapporter Månadsrapport för februari 2001 16 mars 2001 Bolagsstämma 25 april 2001 Kvartalsrapport för jan-mars 2001 25 april 2001 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00180/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00180/bit0002.pdf