NetOnNet, fyller 10 år efter kraschen.

Öppningsdagen den 10 mars 1999 startade med en krasch. Mängden besökare var för stor för servern som skulle hantera trafiken. Men i den nya ekonomin var en kraschad server lika med succé och NetOnNet blev snabbt en nyhet. För bolagets grundare var detta svårt att ta till sig. En nyöppning skulle firas med massor av handlande kunder. Inte med misslyckade inloggnings-försök.

Lärdomarna från första dagens kamp med servrar och IT-branschens okunskap om konsumenthandel gjorde att man snabbt förstod att e-handeln befann sig i ett mycket tidigt och omoget skede. Detta till trots valde man att tro på idén och satsade all kraft på att fortsätta bygga upp NetOnNet.

Idag, 10 år senare, är NetOnNet ett av de få bolag som överlevde den s.k. Internetbubblan. I delårsrapporten som släpptes för någon dag sedan redovisar bolaget det bästa Q3-resultat i bolagets 10-åriga historia. Den rullande årsomsättningen uppgår till drygt 1,8 miljarder kronor och med en tillväxt på över 20 % ökar NetOnNet sin marknadsandel snabbt då elektronikbranschen i övrigt för närvarande pressas tillbaka av den pågående lågkonjunkturen.

Födelsedagen firas med tårtkalas för alla anställda med tillbakablickar på de gångna åren. ”Det är med stor tacksamhet till kunder och personal som vi idag kan fira våra framgångar, men det känns också mycket inspirerande att blicka framåt baserat på de allt bättre resultat vi presterar och den stora potential till ytterligare tillväxt för både resultat och vinst vi ser framöver”, kommenterar bolagets medgrundare och VD Anders Halvarsson.

Anders Halvarsson, VD, Mobil 0705-48 55 56
anders.halvarsson@netonnet.com