NetOnNet AB (publ) Delårsrapport, januari - juni 2004

NetOnNet AB (publ) Delårsrapport, januari - juni 2004 Jämförelser i delårsrapporten har, om inte annat angetts, skett med motsvarande period 2003. NetOnNet redovisar förbättrat resultat DELÅRSPERIOD (januari - juni) · Omsättningen uppgick till 416,5 (199,3) miljoner kronor, en ökning med 109 %. · Resultat efter skatt uppgick till 0,5 (-3,2) miljoner kronor. · Resultat per aktie uppgick till 0,09 (-0,54) kronor. AKTUELL RAPPORTPERIOD (april - juni) · Omsättningen uppgick till 171,3 (61,4) miljoner kronor, en ökning med 179 %. · Resultat efter skatt uppgick till -2,6 (-4,6) miljoner kronor. · Resultat per aktie uppgick till -0,43 (-0,78) kronor. RULLANDE TOLV MÅNADER (juli - juni) · Omsättningen för rullande tolv månader uppgick till 848,9 (474,7) miljoner kronor. · Resultat efter skatt för rullande tolv månader uppgick till 13,1 (-0,5) miljoner kronor. Borås den 26 augusti 2004 NetOnNet AB (publ) Styrelsen Ytterligare information om denna delårsrapport: Anders Halvarsson, VD, tfn 033-488 499. NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från såväl ledande märken som Sony m.fl som egna märken som Centrum och Avant m fl.. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040826BIT20110/wkr0001.pdf Hela rapporten