NetOnNet årets shoppingsajt 2000.

NetOnNet årets shoppingsajt 2000. Retail Awards utsåg NetOnNet till årets shoppingsajt 2000. Tävlingen arrangerades i samarbete mellan Svensk Handel och Retail Services. I kategorin Bästa shoppingsajt 2000 har det bedömt hur e-handelsföretag skapar ett vinnande koncept och stor vikt har lagts vid hur lätt det är för kunden att handla samt hur behovet av valfrihet har tillvaratagits. Juryn har genomfört ett antal shoppingrundor på de olika sajterna. Genom att analysera det bemötande de fått samt utbudet av information och funktionalitet har de bedömt förmågan att skapa förtroende och svara upp mot kundernas behov. Delar av juryns motivering: Ofta känns det direkt när man går in på en sajt: "Här vill de att jag skall handla". NetOnNet har på ett imponerande sätt visat hur e-handel inte bara utgör ett fullvärdigt alternativ till traditionell butik. Man har även på ett förstklassigt sätt tillvaratagit de unika förutsättningarna som Internet ger. "Utmärkande för årets vinnare NetOnNet är exceptionell användarvänlighet kombinerad med skickligt affärsmannaskap. Köpimpulser skapas och bearbetas på ett föredömligt sätt. Sajten erbjuder allt en villrådig kund kan tänkas behöva och skapar förtroende med hjälp av en ambitiös informationspolicy. Ovan nämnda tillsammans med en konsekvent genomförd designlösning gör att vinnaren har bevisat sin förmåga att skapa en favoritsajt på nätet. Vi kommer definitivt på besök igen." Juryn bestod av: Peo Gomes, Cell Network. Gert Karnberger, Clas Ohlsson och Max Ducci, Svensk Handel. De övriga nominerade var BOL Nordic och Europamöbler. För ytterligare information: Anders Halvarsson, CEO, NetOnNet Telefon: 0705-485556 anders.halvarsson@netonnet.com NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony och Philips m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i logistikstaden Borås. Verksamhet har startats i Tyskland och Belgien under hösten 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01360/bit0002.pdf