NetOnNet öppnar i Ullared

NetOnNet öppnar Lagershop i Ullared NetOnNet som är Sveriges ledande e-handelsbolag inom hemelektronik har nu beslutat att öppna sin första externa Lagershop. "Att vi väljer Ullared känns helt rätt med tanke på de låga priser vi erbjuder på våra produkter", säger Anders Halvarsson, VD för NetOnNet. Ingen annan ort i Sverige erbjuder så låga priser som man gör i Ullared på i stort sett alla produkter inom detaljhandeln. Hemelektronik finns redan idag men endast i begränsad omfattning. "Genom att vi kommer att erbjuda hela vårt sortiment rör det sig om ett ordentligt tillskott till Ullareds produktutbud", tillägger Anders Halvarsson. Det innebär också att det rör sig om den största etableringen i Ullared efter Ge-Kås som startade 1962 och sedan dess bidragit till att den halländska orten har cirka 3,5 miljoner besökare varje år. Ullared har några hundra invånare och ligger i Falkenbergs kommun, cirka 3,5 mil från Falkenberg och cirka 4 mil från Varberg. NetOnNet's affärsidé att kunna sälja till lägre priser tack vare sin lågkostnadsidé kommer att stärkas ytterligare genom den planerade etableringen i Ullared. "Det är ingen vanlig butik vi öppnar utan en modern form av lagerförsäljning innebärande mycket låga kostnader för att hantera försäljningen. Kostnadsbesparingarna som kommer kunderna tillgodo uppnås bl.a. genom att vi använder Internetbutiken som främsta säljhjälpmedel i Lagershopen", berättar Anders Halvarsson. Om allt går som planerat är öppningen beräknad till slutdelen av år 2002. Borås den 7 mars 2002 NetOnNet AB Anders Halvarsson Verkställande direktör Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av Anders Halvarsson, VD, tel.0705-48 55 56. Pressmeddelandet finns också tillgängligt på www.netonnet.se NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony och Philips m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00150/wkr0002.pdf