NetOnNet vann Exportpris i Tyskland.

NetOnNet vann Exportpris i Tyskland. Svenska Handelskammaren och Exportrådet tilldelar NetOnNet's tyska filial Exportpriset 2003. Utmärkelsen gäller kategorin "Bästa export till den tyska marknaden" i klassen för mellanstora företag. Priset delas ut för första gången och juryns motivering är; "NetOnNet är ett av få svenska företag som lyckats etablera sig i Tyskland. Som e-handelsföretag inom hemelektronik har de på några få år gått in på den tyska marknaden och lyckats få ett bra fäste tack vare omsorgsfullt vald marknadsstrategi och hög kvalité på såväl Internetshopen som på produkter och tjänster". Prisutdelningen ägde rum i Hamburg den 27 november med en stor galamiddag med hedersgästerna kronprinsessan Victoria, den Svenska Ambassadören Carl Tham, den Svenska Generalkonsuln Bo Emthen, Exportrådets chef Ulf Dinkelspiel samt företrädare för Hansastaden Hamburg. "Det faktum att Tyskland just nu är Europas tuffaste marknad innebär att vi är ödmjuka i våra satsningar, samtidigt som vi är optimistiska inför framtiden. Utmärkelsen får vi betrakta som ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg" säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet. För mer information kontakta: Anders Halvarsson, VD NetOnNet Tel:033- 488 499 eller mobiltelefon:0705-48 55 56. Pressmeddelandet finns också tillgängligt på www.netonnet.se Bild från prisutdelningen finns tillgängligt. Bifogas som länk men kan även hämtas på www.netonnet.se under Pressrum. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32271 NetOnNet (www.netonnet.se) startade i mars 1999 och var då Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder DVD, TV, video, Data, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony, Philips, Centrum m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00020/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00020/bild.html Pictures