NetOnNets Internetkampanj gav rekord - 10 000 kunder på en vecka

NetOnNets Internetkampanj gav rekord 10 000 kunder på en vecka Under en vecka, 19 till 25 februari, har NetOnNet haft ett erbjudande på sin webbsajt om två videoband för 0 kronor. Det resulterade i att 10 000 personer gick in på Internet och beställde videoband. Av dessa var över 9 000 nya kunder, dvs personer som aldrig tidigare gjort någon beställning på NetOnNets sajt. Anledningen till kampanjen var både att fira att företaget gått in som ny huvud-sponsor för basketlaget Magic M7 och att få nya kunder att våga köpa via Internet. -Vi ville avdramatisera köp på nätet och locka de som aldrig tidigare handlat via Internet. Och vi har lyckats över förväntan, säger Anders Halvarsson, VD för NetOnNet. Beställningarna har gjorts från hela Sverige, totalt 1024 orter. Göteborg har flest beställningar, med Stockholm som tvåa och Malmö som trea. Intresset har till och med spritt sig över landets gränser och fått personer i England, Ryssland, Irland, Holland, Norge, Finland och Åland att beställa videoband. Den intensivaste beställningsperioden var under måndagen, med start tidigt på morgonen med tät trafik hela dagen. NetOnNets totala försäljning har samtidigt varit mycket bra med försäljningsrekord fyra veckor i rad. I snitt säljer man idag för 250 000 kr per dag. NetOnNet är Sveriges första renodlade Internetbutik inom radio- och tv- handeln. Bolaget erbjuder kunderna i snitt 20 % lägre pris än de konventionella butikerna. Varorna levereras hem till kunden. Bakom NetOnNet - som leds från Borås - står bl a riskkapitalisten Kjell Spångberg samt medieentreprenören Jan Friedman, känd för att ha rivit de svenska tv- och radiomonopolen. Under år 2000 etableras företaget på en rad marknader utanför Sverige. www.netonnet.se För ytterligare information: Anders Halvarsson, VD NetOnNet tfn: 0705-48 55 56, 033-41 66 00 anders.halvarsson@netonnet.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00500/bit0002.pdf