Verksamheten i Belgien avvecklas

Verksamheten i Belgien avvecklas. Styrelsen för NetOnNet har beslutat att all verksamhet i Belgien ska avvecklas. Orsaken är att utvecklingen inte tagit fart på samma sätt som skett i Sverige och Tyskland. "Volym och resultat har utvecklats positivt i både Sverige och Tyskland, varav den svenska verksamheten nu bedöms ha gått in i en period med vinst. Då starten i Belgien inte blivit som planerat väljer vi nu istället att fokusera våra resurser på de marknader som går bra", säger NetOnNet's VD Anders Halvarsson. NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony och Philips m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet startades i Tyskland i september 2000 och Belgien i januari 2001. Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av Anders Halvarsson, Verkställande direktör, tel.0705-48 55 56. Månadsrapporten finns också tillgänglig på www.netonnet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00390/bit0001.pdf