Videobandskampanj gav 10 000 kunder: NetOnNet upprepar succén med gratis videoband

Videobandskampanj gav 10 000 kunder NetOnNet upprepar succén med gratis videoband Två videoband för 0 kronor, utan andra avgifter. Erbjudandet hade NetOnNet på sin webbsida under en vecka i februari. Syftet var att få nya kunder att våga köpa via Internet. Det resulterade i att 10 000 personer gick in på Internet och beställde videoband. 9 000 hade aldrig tidigare gjort någon beställning hos NetOnNet. Nu upprepar man erbjudandet nästa vecka, 19 till 26 mars. -Vi fick en väldigt stor repsons på förra kampanjen med beställningar även efter att erbjudandet gått ut. Därför väljer vi att upprepa det här så att fler ska få chansen att pröva att beställa varor via Internet. Syftet är ju att visa att det faktiskt fungerar, säger Anders Halvarsson, VD för NetOnNet. Videobanden är värda 50 kronor och erbjudandet gäller fram till söndag 26 mars. NetOnNet är Sveriges första renodlade Internetbutik inom radio- och tv- handeln. Bolaget erbjuder kunderna i snitt 20 % lägre pris än de konventionella butikerna. Varorna levereras hem till kunden. Bakom NetOnNet - som leds från Borås - står bl a riskkapitalisten Kjell Spångberg samt medieentreprenören Jan Friedman, känd för att ha rivit de svenska tv- och radiomonopolen. Under år 2000 etableras företaget på en rad marknader utanför Sverige. www.netonnet.se För ytterligare information: Anders Halvarsson, VD NetOnNet tfn: 0705-48 55 56, 033-41 66 00 anders.halvarsson@netonnet.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/03/20020103BIT00360/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/03/20020103BIT00360/bit0001.pdf