Satsningen fortsätter mot att bli Sveriges nya närbutik

Efter positiva resultat under både 2009 och 2010 på totalt 75 miljoner redovisar Netto Marknad Sverige AB ett negativt årsresultat för 2011 med 18,8 miljoner kronor. Underskottet är dock en konsekvens av alla de stora förändringar som är gjorda under året med bland annat nytt storlager i Linköping, nytt kyllager i Falkenberg, ny transportör och ett helt nytt affärssystem. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se http://www.cisionwire.se/netto/r//satsningen-fortsatter-mot-att-bli-sveriges-nya-narbutik,c9271896 Följande filer finns att ladda ned: https://mb.cision.com/Main/3194/9271896/21631.pdf

Om oss

Nettos affärsidé är att sälja kända matvaror till ett fast lågt pris. Netto har 151 butiker i Sverige samt fler än 1 100 butiker i Europa.

• Netto Marknad Sverige AB
    311 94 FALKENBERG Besöksadress: Blackebergsvägen 14, Falkenberg