Delårsrapport 2004 för Netwise AB (publ) 1 januari - 30 juni 2004

Delårsrapport 2004 för Netwise AB (publ) 1 januari - 30 juni 2004 Netwise: Större tillväxt under andra kvartalet April - juni - Omsättningen ökade med 18 procent och uppgick till 26,8 MSEK (22,7 föregående år) - Resultatet efter finansiella poster uppgick till 1,3 MSEK (2,0) - Orderingången uppgick till 14,9 MSEK (13,3) - Nya order från bl a SIF och Handelsbanken i Sverige, KMD i Danmark, Vesta Forsekring i Norge samt Kaupthing Bank på Island - Inbrytning på den belgiska marknaden; DHL och Finansdepartementet - Nytt återförsäljaravtal med Telia Januari - juni - Omsättningen uppgick till 52,0 MSEK (48,0) - Resultatet efter finansiella poster uppgick till 3,8 MSEK (6,0) - Väsentliga order från Bankernas EDC-central i Danmark, TV2 i Norge samt Föreningssparbanken i Sverige För ytterligare information kontakta: Anders Wahlström, VD, 0730-55 20 17, anders.wahlstrom@netwise.se Jan Benjaminson, CFO, 070-666 93 88, jan.benjaminson@netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT20210/wkr0001.pdf Hela rapporten