Flygande start för Netwise i Tyskland

Flygande start för Netwise i Tyskland Netwise AB:s tyska dotterbolag har nyligen fått en order från den österrikiska banken Raiffeisen Bregenz. Ordern är värd initialt 1,5 miljoner kronor. Den tyska verksamheten startade i slutet av oktober och har med denna order fått en flygande start. Ny VD för Netwises tyska dotterbolag är Thomas Flüchter, tidigare Sales Manager på Tenovis. Raiffeisen Bregenz, en av Österrikes ledande banker, har som telefonilösning valt Netwises telefonisystem Contact Management (CMG) 6.0 tillsammans med Ciscos IP-växel CallManager. Systemet är nu i drift på ett antal regionkontor och ska successivt installeras på bankens samtliga kontor. "Vi har under den senaste tiden fått allt fler förfrågningar från den tysktalande marknaden, Tyskland, Österrike och Schweiz, framförallt från företag och organisationer som satsar på IP-telefoni. Utöver ordern från Raiffeisen har vi också under det tredje kvartalet installerat vårt CMG 6.0 med Ciscos CallManager hos KPMG i Berlin", säger Anders Wahlström, VD för Netwise. "Dessa affärer och det snabbt växande intresset för IP- baserade telefonisystem gör att vi ser goda tillväxtmöjligheter genom vår närvaro i Tyskland." Netwises CMG stödjer de flesta telefoniplattformar på den europeiska marknaden, så som Siemens, Alcatel, Nortel, Ericsson och Cisco. Netwise arbetar nära utvalda tyska och österrikiska partners som t ex Avodaq, RAG och Nextira One, samt partners som IBM. "Våra system är utvecklade på sex språk och vi har idag kundinstallationer i åtta olika länder. Vi ser en stor potential på den tyskspråkiga marknaden som är ungefär nio gånger så stor som den nordiska, sett till befolkningsstorlek", säger Pär Sundkvist, ansvarig för affärsutveckling och marknader utanför Norden på Netwise. Netwises tyska dotterbolag ligger i Frankfurt och kommer att vara regionkontor för den tysktalande delen av Centraleuropa. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Wahlström, CEO, Netwise AB Telefon: +46 8 446 58 18, Mobil: +46 730 552017 , E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Pär Sundkvist, Ansvarig försäljning Europa, Netwise AB Telefon: +46 8 446 58 36, Mobil: +46 705 912216 , E-mail: par.sundkvist@netwise.se Om Netwise Netwise AB utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 70 anställda. Företaget bedriver affärsverksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs För mer info besök: .www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031111BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031111BIT00930/wkr0002.pdf