Internationellt samarbete mellan Netwise, LEKAB Communication Systems och TOPCALL Netwise har tecknat samarbetsavtal med TOPCALL, en av Europas ledande leverantörer av Unified Messaging system. Avtalet innebär ett samarbete kring Unified Messaging-plattformen TOPCALL Communication Server One och Netwise Contact Management. Avtalet omfattar också den nordiska distributören LEKAB. TOPCALL är ett internationellt etablerat företag med verksamhet i 40 länder. Företagets plattform för Unified Messaging, Communication Server One, används idag av över 4000 kunder i Europa. På den nordiska marknaden ansvarar LEKAB för distribution och försäljning av Communication Server One. - Vi har valt TOPCALL och LEKAB för deras tekniska kompetens, branschkunskap och breda erfarenhet inom Unified Messaging. De kommer att ge oss en stark marknadskanal för att effektivt etablera vårt Contact Management-koncept i Europa. Genom detta avtal får vi möjlighet att nå ännu fler kunder och samarbetet är ett viktigt led i vår internationella expansion, säger Karl Hulteberg, vd för Netwise AB. Netwise och TOPCALL kommer att anpassa respektive plattform så att de kan integreras med varandra. Fokus för samarbetet är den växande marknaden kring IP-telefoni. Både Netwise och TOPCALL är Cisco-partners och denna treenighet erbjuder ett starkt koncept för IP-telefoni. - TOPCALL har ett intresse av att integrera TOPCALL Communication Server One med CTI-tillämpningar. Vi tror att Contact Management-lösningar kommer att sprida sig utanför Norden och att TOPCALL Communication Server One, Cisco Call Manager och Netwise Contact Management kommer att utgöra ett mycket starkt erbjudande på marknaden för IP-telefoni, säger Herbert Blieberger, vd för TOPCALL International AG. Netwise Contact Management, tidigare marknadsfört under namnet Nice, erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för företagstelefoni. Systemet är ett verktyg för snabb och träffsäker kommunikation och effektiviserar hanteringen av in- och utgående samtal och meddelanden. - Vi tror mycket på denna lösning. Den tillfredsställer grundläggande krav som tillgodoses i traditionella telefonilösningar (t ex hänvisning och röstbrevlåda) och erbjuder därutöver ett stort mervärde med t ex mobilitetsfunktioner, allt i en brevlåda och text-till-tal. Tillsammans med Netwise och Cisco blir vi ett mycket konkurrenskraftigt alternativ, säger Per Karlbom, vd för LEKAB Communication Systems AB. Högupplöst bild, Karl Hulteberg, finns att hämta under press/bildarkiv på www.netwise.se För ytterligare information: Karl Hulteberg, vd för Per Karlbom, vd för LEKAB Netwise AB Communication Systems AB Tel. +46 Tel. +46 8 446 58 18 8 635 26 01 alt. +46 70 627 54 42 karl.hulteberg@netwise.se per.karlbom@lekab.com NETWISE utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företagets system, Netwise Contact Management, erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har redan blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. Läs mer på www.netwise.se TOPCALL International AG har sitt huvudkontor i Wien. Företaget har arbetat med meddelandehantering i 23 år och är pionjär och världsledande inom sitt område. TOPCALL finns representerat på ett fyrtiotal platser världen och har ca 4000 kunder. TOPCALLs kommunikationslösning bygger på Communication Server One. Communication Server One är en modulär och skalbar plattform som kan konfigureras för ett antal olika tillämpningar. De vanligaste tillämpningarna är att använda den som en Unified Messaging-plattform samt för att effektivisera utskick av dokument från affärsapplikationer. Läs mer på www.topcall.com LEKAB Communication Systems AB är leverantör av TOPCALL i Norden. Företaget har sitt huvudkontor i Solna och ett dotterbolag i Finland. Ett sextiotal företag i Sverige, Norge, Finland och Danmark använder TOPCALL. Läs mer på www.lekab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00840/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00840/bit0002.pdf