Mobiltelefonen blir 100% integrerad

Mobiltelefonen blir 100% integrerad - Gemensam lösning med Danmarks näst största teleoperatör Nu nås du på ett och samma telefonnummer oavsett om du befinner dig på mobilen eller på din fasta telefon. Netwise har tecknat ett samarbetsavtal med den danska teleoperatören Sonofon. Sonofons MultiPlan-koncept, som samlar mobil- och fast telefoni i en nummerserie, kommer att integreras med Netwise Contact Management. Detta innebär att kunderna exempelvis kan utnyttja Lotus Notes och Outlooks kalenderfunktioner på mobiltelefonen. Kunderna erbjuds full växelfunktionalitet och telefonistservice oavsett om medarbetarna nås på mobiltelefonen eller den fasta telefonen. - Samarbetet med Netwise ger våra kunder en rad nya möjligheter som kan göra deras verksamhet ännu mer flexibel och kostnadseffektiv. De kommer att få full integration av mobiltelefonen samtidigt som de kan behålla den fasta telefonins funktioner och enkelt utnyttja kalenderfunktionerna för att skapa egna kontaktprofiler, säger Ulrik Bülow, vd för Sonofon. - Vi är stolta över att Sonofon har valt Netwise som strategisk partner inför den framtida integration av företagens fasta telefoni och mobiltelefoni. Det existerar ett omfattande behov av Contact Management system för mobiltelefoni, även ur ett globalt perspektiv. Avtalet innebär en ny produkt som inte tidigare funnits på varken den danska eller den internationella marknaden, säger Bjarne Henriksen, vd för Netwise A/S. SONOFON är Danmarks näst största teleoperatör med en omsättning på 3 MDDK, med 981.000 mobilkunder och ca 1.700 medarbetare. SONOFON ägs av Telenor (53,5%) och BellSouth (46,5%). Läs mer om Multiplan-konceptet och Sonofon på www.sonofon.dk. För ytterligare information: Michael Rosenløv-Løytved, sektionschef, SONOFON Tel. +45 72 12 75 88 eller mlr@sonofon.dk Bjarne Henriksen, VD, Netwise A/S Tel. +45 70 22 80 30 eller bjarne.henriksen@netwise.dk NETWISE utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Netwise- systemet erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har redan blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01060/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01060/bit0001.pdf