Netwise får internationell utmärkelse av Cisco - ger ytterligare expansionskraft i Europa Cisco väljer Netwises hänvisningssystem Netwise Contact Management 6.0 till "Application of the month" i november. Netwise stärker därmed sin ställning som ett av det ledande företagen i Ciscos partnerprogram, och förbättrar möjligheterna till snabb europeisk expansion. Cisco har utsett Netwise lösning Contact Management 6.0 (CMG 6.0) för Ciscos IP-växel CallManager till "Application of the month" i november. "Vi är stolta över att bli prioriterade av Cisco. Det är en kvalitetsstämpel och visar att Netwises lösning är viktig för Cisco i Europa", säger Anders Wahlström, VD för Netwise. Marknaden för IP- telefoni i Europa växer snabbt, och genom samarbetet med Cisco ser vi kraftigt förbättrade affärsmöjligheter. Vi har redan haft gemensamma framgångar på den tyskspråkiga marknaden. Utmärkelsen visar att Netwise Contact Management 6.0 fungerar väl ihop med Ciscos produkter, och blir känd bland Ciscos systemintegratörer på samtliga marknader. Ciscos IP-telefonipartners kompletterar och utökar Ciscos erbjudande med affärsapplikationer som bland annat höjer servicenivån och ökar produktiviteten för kunden. Genom Ciscos AVVID-program (Architecture for Voice and Video Integrated Data) får Netwise tillgång till hela Ciscos internationella nätverk av kunder. Cap Gemini Ernst & Young är ett av de företag som har valt Ciscos lösning CallManager integrerad med Netwise Contact Management 6.0 (CMG 6.0). "Netwises Contact Management 6.0, integrerad med Ciscos CallManager och Telia Dirigent, är en flexibel och kostnadseffektiv lösning för våra konsulter", säger Sven Forsberg, telefonistrateg på Cap Gemini Ernst & Young i Sverige. "Lösningen gör det möjligt för oss att minska våra telefonikostnader med upp till 25 procent. Vi uppskattar att vi kommer att kunna göra ytterligare stora besparingar under 2004 och därefter i framtiden, när vi dels implementerar den i alla nordiska länder, dels får full effekt i Sverige." För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Wahlström, CEO, Netwise AB Telefon: +46 8 446 58 18, Mobil: +46 730 552017 , E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Sven Forsberg, telefonistrateg på Cap Gemini Ernst & Young i Sverige Telefon: +46 8 53685411, E-mail: sven.forsberg@cgey.com Om Netwise Netwise AB utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 70 anställda. Företaget bedriver affärsverksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs För mer info besök: .www.netwise.se Läs mer om Cisco på: http://forums.cisco.com/eforum/servlet/IPCApps?page=main ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031124BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031124BIT00060/wkr0002.pdf