Netwise får order från Länsförsäkringar

Netwise får order från Länsförsäkringar Länsförsäkringar stärker sin telefoniservice med Netwise Contact Management 6.0. Netwise har fått en order från Länsförsäkringar AB på sin nya produkt Netwise CMG 6.0. Ordervärdet är ca 1 MSEK. - Med Netwise CMG 6.0 får telefonister och medarbetare ett telefonistöd som ytterligare stärker Länsförsäkringar ABs service och förbättrar Länsförsäkringar ABs tillgänglighet, säger Alf Kjeller, ansvarig för telefonin på Länsförsäkringar AB. CMG 6.0 ger samtliga medarbetare i organisationen tillgång till gemensam kontaktinformation i realtid och gör det enkelt för medarbetarna att styra sin telefoni och tillgänglighet. Direkt från datorn kan användaren söka bland interna telefonnummer och hänvisningskoppla telefonen. Lösningen innebär också att företagets telefonister, som ger service till ett antal olika växlar över hela Sverige, får ett effektivt och användarvänligt serviceverktyg för styrning av samtal och meddelanden. Lösningen innehåller även Netwise program för besökshantering, vilket bland annat möjliggör att medarbetarna kan förregistrera besökare direkt från sin dator. - Vi är mycket stolta över det förtroende Länsförsäkringar, en ny kund till oss visat genom att ersätta en konkurrerande lösning med vår CMG 6.0 säger Karl Hulteberg VD för Netwise. CMG 6.0 kommer under januari 2002 att implementeras i det av länsförsäkringsbolagen gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Länsförsäkringar AB använder sedan sommaren 2001 Netwise program för trafikanalys och debitering för att effektivisera kontroll och styrning av företagets samtalstrafik. För ytterligare information: Karl Hulteberg, VD Netwise AB Marie Nyberg, Marcom Tel. 08-446 58 00 Manager Netwise AB karl.hulteberg@netwise.se Tel:08-446 58 24 marie.nyberg@netwise.se Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00230/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00230/bit0002.pdf