Netwise i miljonaffär med Riksskatteverket

Netwise i miljonaffär med Riksskatteverket Netwise får en order av Riksskatteverket på sitt hänvisningssystem för telefoni, Contact Management (CMG) 6.0. Affären är i miljonklassen. Telefonisystemet berör 13.200 anställda, 100 telefonister och 22.000 anknytningar, och stärker Netwises ställning som leverantör till offentliga myndigheter ytterligare. Riksskatteverket (RSV) uppgraderar sitt befintliga hänvisningssystem från Netwise Nice 1.4 (UNIX) till Netwises nya system CMG (Content Management) 6.0. RSV väljer också lösningen Netwise Visit för besökshantering till alla sina anställda. TDC Internordia är integrationspartner i affären. "Det här är en stor och mycket viktig order för Netwise och ett kvitto på att den utökade funktionaliteten i vårt nya system CMG 6.0 möter marknadens behov", säger Anders Wahlström, VD för Netwise. Netwises system är väl integrerat med såväl Lotus Notes som Ericssons växel MD 110, vilket gör att användarna bland annat kan styra sina telefoner direkt från kalendern i Lotus Notes. Andra fördelar med CMG 6.0 är att den ger användarna snabbare service samt bättre tillgänglighet, och dämed högre effektivitet. RSV har varit kund till Netwise sedan 1998. Det nya systemet implementeras i hela RSV:s organisation under nästa år, med start det första kvartalet. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Wahlström, VD, Netwise AB Telefon: +46 8 446 58 18, Mobil: +46 730 552017 , E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Om Netwise Netwise AB utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 70 anställda. Företaget bedriver affärsverksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs För mer info besök: .www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/19/20031118BIT01660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/19/20031118BIT01660/wkr0002.pdf