Netwise och IBM tecknar samarbetsavtal

Netwise och IBM tecknar samarbetsavtal Netwise och IBM tecknar ett strategisk samarbetsavtal som innebär att IBM kommer att sälja och marknadsföra Netwise Contact Management. Avtalet gäller i första hand på den danska marknaden där Netwise produktutbud kommer att ingå i IBMs CRM-lösningar för IP-telefoni och Call Centers. - Samarbetet känns mycket tillfredställande. IBM är kända för en professionell hantering av stora omfattande projekt, och blir därför en idealisk samarbetspartner för oss i och med det stigande antalet stora migrationsprojekt med krav på CTI-system för IP-telefoni, säger Bjarne Henriksen, vd för Netwise A/S i Danmark. Netwise Contact Management, CMG 6.0, kan helt integreras med Cisco Call Manager och erbjuder en ergonomisk och snabbarbetad miljö för olika typer av Contact Center. Integrerat med IP-telefoni öppnas möjligheter för helt nya funktioner och kostnadsbesparingar vid investeringar i telefon- och CRM- system. IBM har etablerat en multimedieavdelning där man samlat medarbetare med kärnkompetens inom traditionell telefoni, nätverk och IP-telefoni. Härifrån levererar man lösningar för Call Center baserat på teknologi från Cisco och Genesys. - IBM ser, i linje med oberoende marknadsanalyser, en tydlig rörelse på marknaden mot IP-telefoni, marknaden förväntas stiga med mer än 50 procent per år fram till 2005. Detta är den direkta orsaken till att vi har investerat uppbyggnaden av avdelningen, säger Henning Glegg- Sørensen, Business Segment Manager på IBM Global Service. För ytterligare information kontakta: Bjarne Henriksen, vd Netwise A/S Henning Glegg-Sørensen, Business Tel: +45 70 22 80 30 Segment Manager, IBM Global Services E-post: Tel: +45 23 54 33 bjarne.henriksen@netwise.dk E-post: glegg@dk.ibm.com Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT01050/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT01050/bit0001.pdf