Netwise tecknar ny IP-telefoniorder i Danmark

Netwise tecknar ny IP-telefoniorder i Danmark Netwise har tecknat en ny miljonorder via sin partner NetDesign A/S med DR Byen, Danmarks äldsta multimediahus. IP-telefoniprojektet kommer att bli ett av landets största. Netwise kommer att leverera sitt IP-baserade stödsystem för telefonister Contact Management (CMG) till DR Byen i Danmark. Installationen baseras på Cisco Systems IP-växel CallManager och omfattar 14 telefonistplatser med 3000 anknytningar. Affären har tecknats via Netwise danska partner NetDesign A/S. Ordervärdet för Netwise uppgår till 1,3 MSEK. "Vi är naturligtvis mycket nöjda med att vara en del av DR Byens nya IP-telefoniprojekt. DR Byen bygger upp ett multimediahus i världsklass där IP-telefoni är av särskilt stor vikt. DR Byens IP-telefoniprojekt kommer att bli ett av Danmarks största.", säger Bjarne Henriksen, VD, Netwise Danmark A/S. NetDesign och Netwise har samarbetat sedan år 2000 och tillsammans tecknat avtal på tre av Danmark största IP-telefoniprojekt (Mærsk Data, Bankernes EDB Central och nu DR Byen). Lars H. Petersen, Försäljningsdirektör på NetDesign A/S: "Applikationerna från Netwise har varit nödvändiga för många av våra kunders acceptans av IP-telefoni, utan Netwise hade många av våra kunder inte kunnat leverera den telefonistservice som krävs. Samtidigt utvecklar Netwise ny funktionalitet, som ökar intresset för att investera i IP-telefoni." "I dagsläget är Netwise den enda leverantör med en Cisco certifierad lösning inom vårt verksamhetsområde. Denna status har bibehållits allt sedan 2001, och gjort Netwise till marknadsledande i Norden inom applikationer för IP-telefoni.", säger Anders Wahlström, VD, Netwise AB. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Wahlström, VD, Netwise AB Telefon: +46 8 633 75 18, Mobil: +46 730 552017, E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Bjarne Henriksen, VD, Netwise Danmark A/S Telefon: +45 70 22 80 30, Mobil: +45 72 42 43 44 E-mail: bjarne.henriksen@netwise.dk Om Netwise Netwise AB utvecklar och marknadsför programvara och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag cirka 80 anställda. I Norden har Netwise cirka 800 kunder. Företaget bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs. För mer information besök: www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/27/20040827BIT20010/wkr0001.pdf