Uttalande från styrelsen i Netwise AB

Uttalande från styrelsen i Netwise AB Styrelsen i Netwise AB rekommenderar aktieägarna i bolaget att acceptera Trios bud daterat den 4 december 2001 enligt meddelande tidigare utsänt till marknaden. Anmälningstiden löper till och med den 8 januari 2001. Det har kommit till styrelsens kännedom att en grupp aktieägare, representerande cirka 65% av rösterna i Netwise AB, i en undertecknad skrivelse förklarar att de ej avser att acceptera Trios bud daterat den 4 december 2001. Netwise AB (publ) Styrelsen För ytterligare information, kontakta: Kåre Gilstring, Ordförande Netwise AB Tel: +46 (0)708 23 66 04 Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00430/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00430/bit0001.pdf