Hubso genomför kapitalanskaffning om 2,8 MSEK

Stockholm 2018-05-16

Innehavet Hubso har genom bolagsstämma beslutat om att genomföra nyemission om 2,8 MSEK till en pre-money värdering om 15 MSEK. Bolag har tagit in teckningssedlar om 2,7 MSEK och förväntas få sista 0,1 MSEK tecknad idag.

NEVI har tecknat sig för cirka 1 MSEK i emissionen. Resterande del av emissionen har tecknats av externa investerare.

NEVIs ägarandel efter emission cirka 22 % (21 %) av rösterna och  46 % (47,5 %) av kapitalet.

Kort om Hubso:

Hubso utvecklar och driver ett e-handelssystem specifikt uppbyggt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för influencers att kombinera sitt varumärkesbyggande med försäljning. E-handelssystemet administrerar, automatiserar och tillhandahåller de verktyg som behövs för en simplifierad och kvalitativ försäljning av produkter knutna till det unika varumärke som influencers uppbär genom sin person.

För mer information, kontakta bolaget på:

VD Robin Vestersten

New Equity Venture Int. AB

NEVI investerar i noterade och onoterade bolag. Våra investeringar är inte kopplade till någon speciell bransch och i de fall när investering sker i onoterade bolag är målsättningen att det ska noteras inom en nära framtid. NEVI strävar genom sina innehav att verka som aktiva ägare avseende affärs- och strategiutveckling med uttalat syfte att nå högsta möjliga avkastning över tid.