Innehavet Fastout lanserar nya samarbeten

Stockholm 2015-11-16

New Equity Venture Int. ABs innehav Fastout (NEVI ägande 16,43 %) utvecklas enligt plan och idag presenterade Bolaget utökat samarbete med söktjänsten hitta.se. Vidare har styrelsen för Fastout som mål att notera Bolaget innan årsskiftet 2015/2016. Mer information om den processen kommer inom kort.

Pressrelease 2015-11-16

Hitta.se utökar samarbetet med FastOut

I maj 2015 startade   hitta.se   ett samarbete med FastOut i syftet att stärka besöksupplevelsen på  hitta.se  ytterligare. FastOut levererar 360° drönarvyer som ger besökarna på   hitta.se   möjligheten att uppleva geografiska platser på ett helt nytt sätt.

Nu lanseras en beställningsfunktion så att Sveriges företag kan beställa egna drönarvyer direkt på
hitta.se . Detta ger FastOut möjligheten att nå ett stort antal potentiella kunder, då   hitta.se   har över 3,4 miljoner unika besökare varje vecka.

För mer information, vänligen kontakta:
Håkan Lindgren, VD
Telefon 072-729 18 80

ir@fastout.com

Om FastOut AB

FastOut är en IT-plattform där företag kan skapa och publicera skräddarsydda 360° drönarvyer för att lyfta fram sitt geografiska läge.

Deras vision är att bli världens största IT-plattform för 360° video och drönarvyer och redan nu består deras bibliotek av över 10 000 drönarvyer och antalet växer ständigt, med hjälp av drönarpiloter från hela världen.

Mer information om bolaget finns på   www.fastout.com

Telefon: +46 (0)8-410 59 140

NEVI har som affärsidé att investera i Bolag, såväl noterade som onoterade samt utveckla och lansera egna affärsidéer. Såväl investeringar som utveckling av egna affärsidéer sker inom ett brett spektrum. Vid investeringar har Bolaget som strategi att investera genom nybildade dotterbolag och betala med såväl kontanter som nyemitterade aktier i respektive dotterbolag. Målet är att de Bolag NEVI investerar i ska noteras inom en snar framtid. NEVI har som mål att vara delaktiga i målbolagens affärs- och strategiutveckling.