Lägesuppdatering Docci

Stockholm 2017-10-11

NEVI:s in-house projekt Docci.se har nu erhållit ett registreringsbevis från bolagsverket under bolagsnamnet Docci AB. Docci AB ägs idag till 100% av NEVI-koncernen och bolaget har för avsikt att ta in externa investerare under kommande månader. Bolagets verkställande direktör är Dr Peter Svamo som driver Laserkliniken Södermalm i Stockholm.

Docci AB har nu även ingått avtal om nyttjande av tjänsten Webdoc, vilket är ett komplett journalsystem online för läkare.

NEVI:s förhoppning är fortsatt att tjänsten skall lanseras i sin helhet under kvartal fyra 2017.

Om Docci:

Docci är en tjänst inom e-hälsa som gör det enkelt att träffa en läkare genom videosamtal när och var det passar dig, via en app som kommer finnas tillgänglig för smartphones och surfplattor, eller via en webbläsare. Via Docci kommer du enkelt både kunna boka tid och ställa dig i en drop-in kö för att sedan undersökas av en läkare. Läkaren gör sedan en bedömning om vilken typ av vård och/eller medicin du är i behov av och kan baserat på det skriva ut sjukintyg, recept och/eller en remiss, förutsatt att inget behov av fysisk undersökning krävs.

VD Robin Vestersten

Denna information är sådan information som New Equity Venture Int AB  är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 oktober 2017.