Lägesuppdatering Game Chest Group

Stockholm 2018-01-12

NEVI har blivit informerade av Game Chest Group AB:s styrelse att omsättningen under den senaste 30-dagars perioden uppgår till drygt 300 tkr. Under samma period har även antalet betalande prenumeranter avseende bolagets tjänst UBERCRATE.IO ökat till totalt ca 1 640.

NEVI äger cirka 67,5 % av kapital och röster i Game Chest Group AB.

Game Chest Group AB:s helägda dotterbolag UBERCRATE LTD driver tjänsten UBERCRATE.IO (http://www.ubercrate.io) vilken är en digital distributionstjänst för dataspel. Bolaget säljer spel från spelstudios, producenter och utvecklare. Samtliga spel distribueras digitalt. Bolaget har idag cirka 1 600 betalande kunder via abonnemangstjänster, har sitt säte i London UK och har bedrivit verksamheten sedan 2015.

För mer information, kontakta VD Robin Vestersten på:

Email: ir (at) newequityventure.com

Denna information är sådan information som New Equity Venture Int. AB  är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 januari 2018.

New Equity Venture Int. AB

NEVI investerar i noterade och onoterade bolag. Våra investeringar är inte kopplade till någon speciell bransch och i de fall när investering sker i onoterat bolag är målsättningen att det ska noteras inom en nära framtid. NEVI strävar genom sina innehav att verka som aktiva ägare avseende affärs- och strategiutveckling med uttalat syfte att nå högsta möjliga avkastning över tid.