NEVI:s dotterbolag förvärvar Ayima Holdings Ltd

Stockholm 2017-02-01

New Equity Ventures helägda dotterbolag B18 Invest IV AB har meddelat NEVI om att Bolaget genomfört ett förvärv av bolaget Ayima Holding Ltd. Ayima är ett Bolag som utvecklar SaaS-lösningar (Software as a Service) samt utför konsultation inom IT. Bolaget har sitt huvudkontor i London och har utöver det kontor i flertalet länder.

Förvärvet genomfördes via apportemission och NEVI-koncernens ägarandel i B18 Invest IV AB är efter utspädning 15,8 % av rösterna och 22,2 % av kapitalet från tidigare 100 % (röster & kapital). Avtalet är villkorat att B18 Invest IV AB:s revisor godkänner apportegendomen. NEVI koncernens kommer ta ett aktivt ägande i den nya strukturen och NEVI-koncernen har i samband med transaktionen investerat 1 MSEK (vilket ingår i ägarandelarna redovisade ovan) samt förbundit sig att under det kommande kvartalet investera ytterligare 2 000 000 SEK.

Kort om Ayima:
Ayima Holding Ltd
Huvudkontoret i London
Övriga kontor: Stockholm, New York, Raleigh, Vancouver, San Francisco
Antalet medarbetare i gruppen: 90 heltid, 30-40 projektanställda
Omsättning 2016: cirka £ 10 400 000*
Resultat 2016: cirka £ 470 000 *
Hemsida: www.ayima.com
E-mail: press(at)ayima.com
CEO: Mike Jacobson
* siffrorna ej reviderade

VD Thomas Jansson

Denna information är sådan information som New Equity Venture Int AB  är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 februari 2017.