New Wave Group AB (publ) Pressinformation från valberedningen

M. Johan Widerberg nominerad till styrelsen i New Wave Group AB

Valberedningen i New Wave Group AB föreslår att M. Johan Widerberg väljs till ny ledamot till styrelsen vid årsstämman den 6 maj 2014. Valberedningen föreslår också omval av Torsten Jansson, Mats Årjes, Christina Bellander, Helle Kruse Nielsen och Anders Dahlvig (som ordförande). Göran Härstedt har avböjt omval till styrelsen.

M. Johan Widerberg har haft flera ledande befattningar inom Svenska Handelsbanken och är styrelseledamot i, Chalmers University of Technology, Börssällskapet i Göteborg, Thomas Concrete Group AB, Stena Metall AB, Handelsbanken Mezzanine Management AB och Handel och Industri AB.

Valberedningen består av Torsten Jansson, som företräder Torsten Jansson Förvaltning AB, Arne Lööw (ordförande), som företräder Fjärde AP-fonden och Johan Ståhl, som företräder Lannebo Fonder. Valberedningen representerar ca. 84,9% av rösterna i bolaget.

För ytterligare information vänligen kontakta Arne Lööw, valberedningens ordförande på telefon 08-787 75 00.

Den 2 april 2014

New Wave Group AB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. New Wave Group är en internationell tillväxtkoncern som designar, köper och utvecklar varumärken inom profil, sport och heminredning. För mer information vänligen besök, www.nwg.se.